Στην πρίζα αρχίζει δειλά-δειλά να μπαίνει η ηλεκτροκίνηση και στην Ελλάδα, έπειτα από πολλά χρόνια χωρίς ρεύμα.
Καταλύτης θεωρείται η προ τριών εβδομάδων ρύθμιση του ΥΠΕΚΑ που απαλλάσσει τους λεγόμενους "φορείς εκμετάλλευσης υποδομών φόρτισης" από την έκδοση άδειας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και τους κατατάσσει στην κατηγορία των τελικών καταναλωτών με δικαίωμα μεταπώλησης του ρεύματος ως..
υπηρεσία φόρτισης.
Κινητικότητα παρατηρείται και από πλευράς ΔΕΗ που μέσα στο προσεχές διάστημα - ίσως και εντός της εβδομάδας- παραλαμβάνει τα 15 οχήματα τα οποία έχει παραγγείλει από τις εταιρείες BMW και Daimler. Ανάλογες κινήσεις εξετάζουν επίσης εταιρείες ταχυμεταφορών, και διανομής, τόσο στην κατεύθυνση του αυτοκινήτου όσο και του σκούτερ.
Σύντομα τα καθαρόαιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σήμερα δεν ξεπερνούν τα 20- 25 πρόκειται να φτάσουν τα 40 (με τα 15 της ΔΕΗ), ενώ παραγγελίες δέχονται συνεχώς από μεμονωμένα πρόωπα και επιχειρήσεις οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Το σχέδιο για την προώθησςη της ηλεκτροκίνησης μπαίνει σιγά-σιγά στην πρίζα, και σε αυτό ρόλο έχει φυσικά και η ΔΕΗ, υπεύθυνη στην Ελλάδα για το επιδοτούμενο ερευνητικό κοινοτικό πρόγραμμα, το γνωστό μας Green eMotion.
Το πρόγραμμα που ξεκίνησε το Μάρτιο του 2011 και θα έχει ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2015, βρίσκεται στην τελική του φάση, γι' αυτό και στις 24 Σεπτεμβρίου διοργανώνεται συνέδριο στην Αθήνα όπου και θα παρουσιαστούν τα μέχρι τώρα αποτελέσματα.
Στην πρίζα οι 7 σταθμοί φόρτισης
Μέχρι τότε εκτιμάται ότι θα έχουν εγκατασταθεί και τεθεί σε λειτουργία οι 7 συνολικά σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αθήνα που προβλέπει το πρόγραμμα, και συγκεκριμένα στην είσοδο κεντρικών "ενεργειακών" κτιρίων σαν αυτών της ΔΕΗ (Χαλκοκονδύλη όπου και έχει ήδη τοποθετηθεί), του ΥΠΕΚΑ (Μεσογείων), της ΡΑΕ (Πειραιώς), του ΔΕΔΔΗΕ (Καλλιρόης), κ.ο.κ. Στους 7 αυτούς φορείς θα διατεθούν και 7 από τα 15 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που παρήγγειλε η ΔΕΗ. Τα άλλα 8 θα φορτίζονται στους 8 σταθμούς φόρτισης της Κοζάνης, όπου και έκανε πρεμιέρα το Green eMotion το 2011.
Στόχος του Green eMotion είναι στο μέλλον οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων να έχουν εύκολη και χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς πρόσβαση σε εγκαταστάσεις φόρτισης και συναφείς υπηρεσίες σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στην περίπτωση της ΔΕΗ που "τρέχει" το Green eMotion, ο σταθμός φόρτισης στο κτίριο της Χαλκοκονδύλη έχει ήδη εγκατασταθεί και απομένει να "ντυθεί" με το λογότυπο της επιχείρησης και του προγράμματος, προκειμένου αμέσως μετά να τεθεί σε λειτουργία.
Παρουσίαση στη ΔΕΘ
Παρουσίαση του προγράμματος θα γίνει από τη ΔΕΗ στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ). Η ομάδα που "τρέχει" το πρόγραμμα, υπό την Βάλυ Λιόλιου, υπεύθυνη στην Ελλάδα για το Green E-motion, έχει σχεδιάσει μια κάρτα φόρτισης που θα χρησιμοποιούν οι κάτοχοι των 15 πρώτων οχημάτων. Πρόσβαση στην κάρτα θα έχουν σε αυτή τη φάση μόνο τα 15 οχήματα, αλλά ο στόχος είναι στο πρόγραμμα να υπάρξει και συμμετοχή ιδιωτών. Αλλωστε αυτό ακριβώς πρεσβεύουν και οι Βρυξέλλες: Καταναλωτές με διαφορετικά συμβόλαια σε διαφορετικές εταιρείες, να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ίδιες παροχές, ένα είδος πανευρωπαικού roaming.
Υπομονή...
Βασική μέχρι σήμερα αιτία για την καθυστέρηση στο "άνοιγμα" της πολλά υποσχόμενης αυτής αγοράς ήταν η έλλειψη ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου. Η νομοθετική ρύθμιση για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε βενζινάδικα, σταθμούς, χώρους στάθμευσης, και σε ΚΤΕΟ θεσπίστηκε μόλις τον περασμένο Ιανουάριο, ενώ τον Αύγουστο κατατέθηκε η ρύθμιση για την λειτουργία των υποδομών φόρτισηες ηλεκτρικών οχημάτων.
Μέχρι σήμερα οι 20-25 χρήστες στην Ελλάδα φορτίζουν τα αυτοκινητά τους μόνο το βράδυ στα σπίτιά τους (πυλωτή, γκαράζ, κ.ο.κ).
Ενα άλλο πάντως αντίκινητρο για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης είναι ότι τα οχήματα του είδους είναι πιο ακριβά απ' ότι στο εξωτερικό.
http://www.energypress.gr/news/reuma
Καταλύτης θεωρείται η προ τριών εβδομάδων ρύθμιση του ΥΠΕΚΑ που απαλλάσσει τους λεγόμενους "φορείς εκμετάλλευσης υποδομών φόρτισης" από την έκδοση άδειας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και τους κατατάσσει στην κατηγορία των τελικών καταναλωτών με δικαίωμα μεταπώλησης του ρεύματος ως..
υπηρεσία φόρτισης.
Κινητικότητα παρατηρείται και από πλευράς ΔΕΗ που μέσα στο προσεχές διάστημα - ίσως και εντός της εβδομάδας- παραλαμβάνει τα 15 οχήματα τα οποία έχει παραγγείλει από τις εταιρείες BMW και Daimler. Ανάλογες κινήσεις εξετάζουν επίσης εταιρείες ταχυμεταφορών, και διανομής, τόσο στην κατεύθυνση του αυτοκινήτου όσο και του σκούτερ.
Σύντομα τα καθαρόαιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σήμερα δεν ξεπερνούν τα 20- 25 πρόκειται να φτάσουν τα 40 (με τα 15 της ΔΕΗ), ενώ παραγγελίες δέχονται συνεχώς από μεμονωμένα πρόωπα και επιχειρήσεις οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Το σχέδιο για την προώθησςη της ηλεκτροκίνησης μπαίνει σιγά-σιγά στην πρίζα, και σε αυτό ρόλο έχει φυσικά και η ΔΕΗ, υπεύθυνη στην Ελλάδα για το επιδοτούμενο ερευνητικό κοινοτικό πρόγραμμα, το γνωστό μας Green eMotion.
Το πρόγραμμα που ξεκίνησε το Μάρτιο του 2011 και θα έχει ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2015, βρίσκεται στην τελική του φάση, γι' αυτό και στις 24 Σεπτεμβρίου διοργανώνεται συνέδριο στην Αθήνα όπου και θα παρουσιαστούν τα μέχρι τώρα αποτελέσματα.
Στην πρίζα οι 7 σταθμοί φόρτισης
Μέχρι τότε εκτιμάται ότι θα έχουν εγκατασταθεί και τεθεί σε λειτουργία οι 7 συνολικά σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αθήνα που προβλέπει το πρόγραμμα, και συγκεκριμένα στην είσοδο κεντρικών "ενεργειακών" κτιρίων σαν αυτών της ΔΕΗ (Χαλκοκονδύλη όπου και έχει ήδη τοποθετηθεί), του ΥΠΕΚΑ (Μεσογείων), της ΡΑΕ (Πειραιώς), του ΔΕΔΔΗΕ (Καλλιρόης), κ.ο.κ. Στους 7 αυτούς φορείς θα διατεθούν και 7 από τα 15 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που παρήγγειλε η ΔΕΗ. Τα άλλα 8 θα φορτίζονται στους 8 σταθμούς φόρτισης της Κοζάνης, όπου και έκανε πρεμιέρα το Green eMotion το 2011.
Στόχος του Green eMotion είναι στο μέλλον οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων να έχουν εύκολη και χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς πρόσβαση σε εγκαταστάσεις φόρτισης και συναφείς υπηρεσίες σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στην περίπτωση της ΔΕΗ που "τρέχει" το Green eMotion, ο σταθμός φόρτισης στο κτίριο της Χαλκοκονδύλη έχει ήδη εγκατασταθεί και απομένει να "ντυθεί" με το λογότυπο της επιχείρησης και του προγράμματος, προκειμένου αμέσως μετά να τεθεί σε λειτουργία.
Παρουσίαση στη ΔΕΘ
Παρουσίαση του προγράμματος θα γίνει από τη ΔΕΗ στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ). Η ομάδα που "τρέχει" το πρόγραμμα, υπό την Βάλυ Λιόλιου, υπεύθυνη στην Ελλάδα για το Green E-motion, έχει σχεδιάσει μια κάρτα φόρτισης που θα χρησιμοποιούν οι κάτοχοι των 15 πρώτων οχημάτων. Πρόσβαση στην κάρτα θα έχουν σε αυτή τη φάση μόνο τα 15 οχήματα, αλλά ο στόχος είναι στο πρόγραμμα να υπάρξει και συμμετοχή ιδιωτών. Αλλωστε αυτό ακριβώς πρεσβεύουν και οι Βρυξέλλες: Καταναλωτές με διαφορετικά συμβόλαια σε διαφορετικές εταιρείες, να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ίδιες παροχές, ένα είδος πανευρωπαικού roaming.
Υπομονή...
Βασική μέχρι σήμερα αιτία για την καθυστέρηση στο "άνοιγμα" της πολλά υποσχόμενης αυτής αγοράς ήταν η έλλειψη ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου. Η νομοθετική ρύθμιση για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε βενζινάδικα, σταθμούς, χώρους στάθμευσης, και σε ΚΤΕΟ θεσπίστηκε μόλις τον περασμένο Ιανουάριο, ενώ τον Αύγουστο κατατέθηκε η ρύθμιση για την λειτουργία των υποδομών φόρτισηες ηλεκτρικών οχημάτων.
Μέχρι σήμερα οι 20-25 χρήστες στην Ελλάδα φορτίζουν τα αυτοκινητά τους μόνο το βράδυ στα σπίτιά τους (πυλωτή, γκαράζ, κ.ο.κ).
Ενα άλλο πάντως αντίκινητρο για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης είναι ότι τα οχήματα του είδους είναι πιο ακριβά απ' ότι στο εξωτερικό.
http://www.energypress.gr/news/reuma
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου