http://www.energypress.gr/
Φορτώθηκε στο ειδικό πλοίο και αναμένεται να φτάσει στα μέσα Μαρτίου, το υποβρύχιο καλώδιο που θα συνδέσει την Αττική με την Εύβοια.
Πρόκειται για το έργο "Νέα Μάκρη-Πολυπόταμος Εύβοιας", η λειτουργία του οποίου θα επιτρέψει τη λειτουργία περίπου 400 νέων μεγαβάτ αιολικών μονάδων στη Νότια Εύβοια.
Η υλοποίηση του έργου πέρασε από πολλές φάσεις και είχε τεράστιες καθυστερήσεις, καθώς για την επίγεια όδευση της νέας γραμμής υψηλής τάσης, υπήρξαν μεγάλες αντιδράσεις από τοπικούς δήμους.
Μέχρι στιγμής και μετά από αλλεπάλληλες αλλαγές στην όδευση των γραμμών, το μεγαλύτερο μέρος του έργου έχει ολοκληρωθεί.
Έτσι μετά και την πόντιση των τριών υποβρύχιων καλωδίων μήκους περίπου 20 χιλιομέτρων το καθένα, η οποία θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μαΐου, υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του χρόνου η νέα γραμμή θα τεθεί σε λειτουργία.
Το ενδιαφέρον για την εκτέλεση του έργου είναι ότι στη χρηματοδότησή του συμμετείχαν σε σημαντικό ποσοστό οι εταιρείες αιολικών που θα ωφεληθούν από αυτό, ενώ η οικονομική συμμετοχή συμφωνήθηκε αναλογικά με την ισχύ της κάθε άδεια αιολικού σταθμού.
Στη διαδικασία αυτή, εντάχθηκαν 45 συνολικά εταιρείες που κατέχουν άδειες για αιολικά στη Νότια Εύβοια. Ωστόσο υπολογίζεται ότι ο τελικός αριθμός των έργων που θα υλοποιηθούν θα είναι μικρότερος.
Σε ό,τι αφορά στο κόστος του έργου αυτό έχει προϋπολογισθεί σε 82 εκατομμύρια ευρώ. Τα τρία υποβρύχια καλώδια κόστισαν περίπου 25 εκατομμύρια.
Ήδη το Δεκέμβριο του 2012 ο ΑΔΜΗΕ που είναι κύριος του έργου, εκταμίευσε για το υποβρύχιο καλώδιο 5,5 εκατομμύρια, ενώ ακόμη 19 εκατ. θα εκταμιευθούν έως τα τέλη Μαρτίου.
Παρά τα προσκόμματα, το έργο προχωρά και οι μόνες εμπλοκές, εστιάζονται πλέον στην περιοχή της Νέας Μάκρης στην Αττική. Συγκεκριμένα και με βάση τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ, στις 5 Φεβρουαρίου 2013 εκδόθηκε η άδεια χρήσης αιγιαλού στη Νέα Μάκρης.
Η αντίστοιχη άδεια στη περιοχή Πολυποτάμου στην Εύβοια έχει επίσης εκδοθεί εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα.
Επίσης υπάρχει θετική εξέλιξη για τη διέλευση των υπογείων καλωδίων στην περιοχή της τέως Αμερικανικής βάσης στη Νέα Μάκρη χωρίς όμως να έχει εκδοθεί η σχετική άδεια μέχρι σήμερα, η οποία αναμένεται.
Όσον αφορά την εγκατάσταση των υπογείων καλωδίων στην περιοχή του Δήμου Νέας Μάκρης ο ΑΔΜΗΕ ικανοποίησε τις απαιτήσεις της Δημοτικής Αρχής, παλαιές και νεότερες, χωρίς ωστόσο ο Δήμος να εκδώσει άδεια εκσκαφών για το υπόγειο τμήμα της γραμμής, που διέρχεται μέσω του Δήμου Μαραθώνα.
Η Δημοτική Αρχή πληροφόρησε τον ΑΔΜΗΕ ότι παραπέμψε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο για έγκριση, η σχετική απόφαση όμως του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία εξεδόθη στις 02/10/2012 και γνωστοποιήθηκε στον ΑΔΜΗΕ στις 18 Δεκεμβρίου 2012, υπήρξε αρνητική.
Το θέμα είναι κρίσιμο για την υλοποίηση του όλου έργου. Επί του θέματος, στο παρελθόν ο τότε αρμόδιος Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής είχε γνωστοποιήσει στον ΑΔΜΗΕ ότι για τη χορήγηση άδειας εκσκαφής, στην περίπτωση άρνησης της Δημοτικής Αρχής, θέτει ως προϋπόθεση την ικανοποίηση των αιτημάτων του Δήμου.
Ο ΑΔΜΗΕ είχε δεσμευθεί για τη ικανοποίηση των αιτημάτων του Δήμου, συμπεριλαμβανομένης και της μεταφοράς έως το 2022 του υφιστάμενου υποσταθμού Νέας Μάκρης σε χώρο που υποδείχθηκε από το Δήμαρχο.
Ο ΑΔΜΗΕ επανήλθε στις 3 Σεπτεμβρίου 2012 με επιστολή του προς τον Δήμο, μετά από σχετική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 12 Ιουλίου 2012, και δεσμεύθηκε εκ νέου για τη μετεγκατάσταση του υποσταθμού στη θέση Ανατολή, εντός οκταετίας, καθώς και την πλήρη αποκατάσταση – βελτίωση των οδών από όπου θα διέλθουν τα καλώδια, ικανοποιώντας επίσης και άλλα αιτήματα του Δήμου.
Το θέμα, μετά τις συνεχιζόμενες αρνήσεις της Δημοτικής Αρχής Μαραθώνα έχει πλέον τεθεί στο Γ. Γ. Περιφέρειας Αττικής, αφού ο τελευταίος σύμφωνα με το Νόμο έχει το δικαίωμα χορήγησης της άδειας εκσκαφής στη περίπτωση άρνησης χορήγησης από τη Δημοτική Αρχή.
Μ.Καϊταντζίδης
(euro2day.gr)
Φορτώθηκε στο ειδικό πλοίο και αναμένεται να φτάσει στα μέσα Μαρτίου, το υποβρύχιο καλώδιο που θα συνδέσει την Αττική με την Εύβοια.
Πρόκειται για το έργο "Νέα Μάκρη-Πολυπόταμος Εύβοιας", η λειτουργία του οποίου θα επιτρέψει τη λειτουργία περίπου 400 νέων μεγαβάτ αιολικών μονάδων στη Νότια Εύβοια.
Η υλοποίηση του έργου πέρασε από πολλές φάσεις και είχε τεράστιες καθυστερήσεις, καθώς για την επίγεια όδευση της νέας γραμμής υψηλής τάσης, υπήρξαν μεγάλες αντιδράσεις από τοπικούς δήμους.
Μέχρι στιγμής και μετά από αλλεπάλληλες αλλαγές στην όδευση των γραμμών, το μεγαλύτερο μέρος του έργου έχει ολοκληρωθεί.
Έτσι μετά και την πόντιση των τριών υποβρύχιων καλωδίων μήκους περίπου 20 χιλιομέτρων το καθένα, η οποία θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μαΐου, υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του χρόνου η νέα γραμμή θα τεθεί σε λειτουργία.
Το ενδιαφέρον για την εκτέλεση του έργου είναι ότι στη χρηματοδότησή του συμμετείχαν σε σημαντικό ποσοστό οι εταιρείες αιολικών που θα ωφεληθούν από αυτό, ενώ η οικονομική συμμετοχή συμφωνήθηκε αναλογικά με την ισχύ της κάθε άδεια αιολικού σταθμού.
Στη διαδικασία αυτή, εντάχθηκαν 45 συνολικά εταιρείες που κατέχουν άδειες για αιολικά στη Νότια Εύβοια. Ωστόσο υπολογίζεται ότι ο τελικός αριθμός των έργων που θα υλοποιηθούν θα είναι μικρότερος.
Σε ό,τι αφορά στο κόστος του έργου αυτό έχει προϋπολογισθεί σε 82 εκατομμύρια ευρώ. Τα τρία υποβρύχια καλώδια κόστισαν περίπου 25 εκατομμύρια.
Ήδη το Δεκέμβριο του 2012 ο ΑΔΜΗΕ που είναι κύριος του έργου, εκταμίευσε για το υποβρύχιο καλώδιο 5,5 εκατομμύρια, ενώ ακόμη 19 εκατ. θα εκταμιευθούν έως τα τέλη Μαρτίου.
Παρά τα προσκόμματα, το έργο προχωρά και οι μόνες εμπλοκές, εστιάζονται πλέον στην περιοχή της Νέας Μάκρης στην Αττική. Συγκεκριμένα και με βάση τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ, στις 5 Φεβρουαρίου 2013 εκδόθηκε η άδεια χρήσης αιγιαλού στη Νέα Μάκρης.
Η αντίστοιχη άδεια στη περιοχή Πολυποτάμου στην Εύβοια έχει επίσης εκδοθεί εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα.
Επίσης υπάρχει θετική εξέλιξη για τη διέλευση των υπογείων καλωδίων στην περιοχή της τέως Αμερικανικής βάσης στη Νέα Μάκρη χωρίς όμως να έχει εκδοθεί η σχετική άδεια μέχρι σήμερα, η οποία αναμένεται.
Όσον αφορά την εγκατάσταση των υπογείων καλωδίων στην περιοχή του Δήμου Νέας Μάκρης ο ΑΔΜΗΕ ικανοποίησε τις απαιτήσεις της Δημοτικής Αρχής, παλαιές και νεότερες, χωρίς ωστόσο ο Δήμος να εκδώσει άδεια εκσκαφών για το υπόγειο τμήμα της γραμμής, που διέρχεται μέσω του Δήμου Μαραθώνα.
Η Δημοτική Αρχή πληροφόρησε τον ΑΔΜΗΕ ότι παραπέμψε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο για έγκριση, η σχετική απόφαση όμως του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία εξεδόθη στις 02/10/2012 και γνωστοποιήθηκε στον ΑΔΜΗΕ στις 18 Δεκεμβρίου 2012, υπήρξε αρνητική.
Το θέμα είναι κρίσιμο για την υλοποίηση του όλου έργου. Επί του θέματος, στο παρελθόν ο τότε αρμόδιος Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής είχε γνωστοποιήσει στον ΑΔΜΗΕ ότι για τη χορήγηση άδειας εκσκαφής, στην περίπτωση άρνησης της Δημοτικής Αρχής, θέτει ως προϋπόθεση την ικανοποίηση των αιτημάτων του Δήμου.
Ο ΑΔΜΗΕ είχε δεσμευθεί για τη ικανοποίηση των αιτημάτων του Δήμου, συμπεριλαμβανομένης και της μεταφοράς έως το 2022 του υφιστάμενου υποσταθμού Νέας Μάκρης σε χώρο που υποδείχθηκε από το Δήμαρχο.
Ο ΑΔΜΗΕ επανήλθε στις 3 Σεπτεμβρίου 2012 με επιστολή του προς τον Δήμο, μετά από σχετική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 12 Ιουλίου 2012, και δεσμεύθηκε εκ νέου για τη μετεγκατάσταση του υποσταθμού στη θέση Ανατολή, εντός οκταετίας, καθώς και την πλήρη αποκατάσταση – βελτίωση των οδών από όπου θα διέλθουν τα καλώδια, ικανοποιώντας επίσης και άλλα αιτήματα του Δήμου.
Το θέμα, μετά τις συνεχιζόμενες αρνήσεις της Δημοτικής Αρχής Μαραθώνα έχει πλέον τεθεί στο Γ. Γ. Περιφέρειας Αττικής, αφού ο τελευταίος σύμφωνα με το Νόμο έχει το δικαίωμα χορήγησης της άδειας εκσκαφής στη περίπτωση άρνησης χορήγησης από τη Δημοτική Αρχή.
Μ.Καϊταντζίδης
(euro2day.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου