Professor Moriarty είπε... (οι υπογραμμίσεις δικές μου)
Σίγουρα το δίκτυο της ΔΕΗ χρειάζεται αναβάθμιση. Εδώ και χρόνια είχα την άποψη ότι μέσα σε αστικά κέντρα δεν πρέπει να υπάρχουν εναέριες γραμμές και Μ/Σ. Και είναι και το μεγάλο θέμα των διασυνδέσεων των νησιών. Αλλά να μην ξεχνάμε ότι η ΔΕΗ στην Ελλάδα κατάφερε κάτι πολύ δύσκολο: να ηλεκτροδοτήσει με αξιόπιστο τρόπο μία χώρα της οποίας το ανάγλυφο είναι ιδιαίτερα ιδιόμορφο. Και τα τελευταία χρόνια οι μηχανικοί του δικτύου καταφέρνουν να το διατηρούν αξιόπιστο μέσα σε δύσκολες συνθήκες, όπου φορτώνεται με διάσπαρτα αιολικά και προπαντός Φ/Β τα οποία υποβαθμίζουν συνεχώς τον λεγόμενο συντελεστή ποιότητας και στρεσάρουν το δίκτυο στα όριά του.
Τώρα επικαλούμενοι την αναβάθμιση του δικτύου και προπαντός το θέμα των διασυνδέσεων που χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις λένε άρον-άρον ιδιωτικοποίηση. Δηλαδή εκχώρηση μιας υποδομής τεράστιας αξίας όχι μόνο από άποψη κόστους, αλλά και εθνικής σημασίας. Και μάλιστα μέσα σε συνθήκες μειωμένης εθνικής ανεξαρτησίας.
Ήταν θέμα λανθασμένων (αν όχι κάτι χειρότερο) στρατηγικών επιλογών στον τομέα της ενέργειας από τις διοικήσεις της ΔΕΗ οι οποίες όμως ήταν αυτές που υλοποιούσαν την κυβερνητική βούληση. Κυβερνητικές είναι οι ευθύνες για το αδιέξοδο στο οποίο έφτασε το δίκτυο και συνένοχοι οι εκάστοτε διοικήσεις και οι συνδικαλιστικές ηγεσίες που δήθεν τις αντιπολιτευόταν.
Στο θέμα των διασυνδέσεων φαίνεται όλη η υποκρισία της ενεργειακής πολιτικής. Η Ελλάδα δεν θα έπρεπε θέσει ως προτεραιότητα την διείσδυση ΑΠΕ. Αν μικρό κλάσμα επιδοτήσεων στα Φ/Β και στα αιολικά πήγαιναν στις διασυνδέσεις και στην αναβάθμιση δικτύου τώρα θα υπήρχαν τα απαραίτητα κεφάλαια και θα είχε προχωρήσει το θέμα. Αντ' αυτού επιδοτήθηκαν με τεράστια ποσά ΑΠΕ οι οποίες ενώ δεν δίνουν αξιόπιστη λύση στο ενεργειακό, επιβάρυναν επί πλέον το δίκτυο και απαιτούν επί πλέον ενισχύσεις στο δίκτυο.
Όλα αυτά τα ΕΤΜΕΑΡ και ΑΔΙ, οι πανάκριβες εισαγωγές φυσικού αερίου, κλπ, το κόστος που πληρώνει η εθνική οικονομία για να στέκεται το δίκτυο με τα χέρια και όχι με τα πόδια δεν ενοχλούν τους οπαδούς της “απελευθέρωσης” της ενέργεια στην Ελλάδα ! (Το ότι υπάρχει θέμα “απελευθέρωσης” της ίδιας της Ελλάδας το αφήνω προς το παρόν.) Αλλά να θυμηθούμε ότι κάποτε υπήρχε το “σπατόσημο” για το Ελ. Βενιζέλος. Ένα κλάσμα αυτής της τεράστιας σπατάλης επιδοτήσεων που πάει στην τεχνική διαστρέβλωση του ενεργειακού μοντέλου που με τη σειρά της είναι πολλαπλασιαστής του κόστους και των ελλειμμάτων (εξαιρουμένης της σαθρότητάς του ως τεχνικής επιλογής), αν, λέω, ένα μικρό κλάσμα πήγαινε στο δίκτυο δεν θα υπήρχε σήμερα θέση για την ρητορική ερώτηση: “και που θα βρει λεφτά ο κρατικός ΑΔΜΗΕ για τις τεράστιες επενδύσεις που απαιτούνται για τις διασυνδέσεις”. Αλλά τα δις υπήρχαν και υπάρχουν για τις επιδοτήσεις. Στους φορολογουμένους φυσικά. Δικαιώθηκε τελικά ο ΓΑΠ. Πράγματι λεφτά υπήρχαν και ήταν πράσινα.
Και κάτι άλλο για τις διασυνδέσεις. Γίνεται θόρυβος από τις εταιρείες με τα μεγάλα αιολικά πάρκα όχι γιατί τους νοιάζει η επάρκεια της Άνδρου, για παράδειγμα. Τους ενδιαφέρει να γίνουν οι διασυνδέσεις για να “εγχέουν” από τα φαραωνικά αιολικά υπερ - πολλαπλάσιας ισχύος από ότι απαιτούν οι τοπικές ενεργειακές ανάγκες, για να εισπράττουν τις τεράστιες ταρίφες από τις αιολικές (και φωτοβολταϊκές) kWh. Και οι ¨παπαγάλοι” δημοσιογράφοι της “απελευθέρωσης” (προφανώς από κάθε κανόνα λογικής), το λένε αυτό “οικονομική βιωσιμότητα της επένδυσης” (sic). Υπάρχει μια έντεχνη διασύνδεση των διασυνδέσεων των νησιών με τις ΑΠΕ και πάνε να τις περάσουν πακέτο με τα πελώρια αιολικά πάρκα που εγκρίθηκαν.
Τελικά αναρωτιέμαι αν όλη η κοροϊδία των ΑΠΕ έχει σαν στόχο την χρηματοδότηση από εμάς, όχι μόνο των ίδιων των ΑΠΕ αλλά και των καλωδιώσεων για Desertec κλπ άλλα φαραωνικά... Βάζουμε αιολικά στην Κρήτη και στην Λακωνία για να δικαιολογήσουμε τα καλώδια... Το μόνο που ξέρω είναι ότι δεν έχει σχέση με την δική μας ηλεκτροδότηση... Ούτε με καμία "απελευθέρωση". Newspeak για ηλίθιους.... Απλά πληρώνουμε για αλλωνών τα σχέδια με ποσοστά σε ντόπιους...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου