http://www.energypress.gr/
Μορφή χιονοστιβάδας έχει πάρει φέτος το φαινόμενο των οικειοθελών διακοπών παροχών της ΔΕΗ, όπως δείχνουν τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της επιχείρησης. Το φαινόμενο είναι κάτι παραπάνω από εμφανές εάν επισκεφθεί κάποιος ένα υποκατάστημα της ΔΕΗ όπου οι πελάτες που σχηματίζουν τεράστιες ουρές έχουν κυρίως δύο αιτήματα: διακανονισμούς οφειλών και αιτήσεις διακοπής παροχής.
Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες του EnergyPress τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους στη ΔΕΗ μιλούν από μόνα τους: περίπου 300 χιλιάδες μοναδικοί λογαριασμοί έχουν πλέον διακοπεί, όταν πέρυσι το αντίστοιχο διάστημα το νούμερο ήταν 100 χιλιάδες.
Το φαινόμενο σύμφωνα με πληροφορίες αποδίδεται κατά κύριο λόγο σε επιχειρήσεις, καταστήματα και επαγγελματικά γραφεία στα οποία μπήκε λουκέτο και ο ιδιοκτήτης προτίμησε να σταματήσει να πληρώνει πάγιο ρεύμα, ΔΕΗ δημοτικά τέλη και φυσικά τη μεγαλύτερη από όλες τις χρεώσεις το ΕΕΤΗΔΕ. Στη δεύτερη θέση της λίστας βρίσκονται εξοχικές κατοικίες, που για τους ίδιους λόγους οι ιδιοκτήτες αποφάσισαν να κόψουν προσωρινά την παροχή (στα εξοχικά δεν είναι η πρώτη φορά που παρατηρείται το φαινόμενο). Επίσης μια άλλη κατηγορία αφορά σε ξενοίκιαστα διαμερίσματα.
Οι οικειοθελείς αποκοπές δεν πρέπει να συγχέονται με τις αποκοπές που γίνονται λόγω χρεών και οι οποίες σύμφωνα με στοιχεία που είχε προσκομίσει στη βουλή η ΔΕΗ φτάνουν τις 27 χιλιάδες κάθε μήνα, χωρίς ωστόσο να υπολογίζονται οι επανασυνδέσεις. Έτσι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΕΗ σε όσους κόβεται το ρεύμα λόγω οφειλών το 54% επανασυνδέεται αυθημερόν, το 75% σε διάστημα πέντε ημερών ενώ περίπου ένα 10% παραμένει χωρίς σύνδεση και μπορεί να αφορά είτε θανάτους, είτε καταστήματα, ή εξοχικά.
Και βέβαια το μεγαλύτερο πρόβλημα για την εταιρεία, ενόψει και της εφαρμογής των αυξήσεων δεν είναι άλλο από τους ανεξόφλητους λογαριασμούς, οι οποίοι με βάση τα λεγόμενα Ζερβού, ανέρχονται στα 800 εκατ. ευρώ καθώς έχουν αυξηθεί σημαντικά οι διακανονισμοί και από 400 χιλιάδες έφτασαν το 2012 τις 700 χιλιάδες.
Νέος Κώδικας
Πρέπει να τονιστεί εξάλλου ότι με τις ρυθμίσεις του νέου κώδικα προμήθειας, λαμβάνονται μέτρα προστασίας για τις ευάλωτες κατηγορίες καταναλωτών και περιορίζονται χρονικά οι δυνατότητες της ΔΕΗ να προχωρήσει σε αποκοπές, κυρίως σε ό,τι αφορά τις ευπαθείς ομάδες. Τα μέτρα που πρότεινε η ΡΑΕ και υιοθετήθηκαν τελικώς από το ΥΠΕΚΑ περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα εξής:
● H προθεσμία εξόφλησης οποιουδήποτε λογαριασμού κατανάλωσης για τους Ευάλωτους Πελάτες δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι μικρότερη από σαράντα (40) ημέρες.
● Είναι υποχρέωση των προμηθευτών να παρέχουν δυνατότητα τμηματικής και άτοκης εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών των ευάλωτων καταναλωτών. Κάθε μηνιαία δόση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της αντίστοιχης μηνιαίας δαπάνης για την ηλεκτρική ενέργεια του Ευάλωτου Οικιακού Πελάτη.
● Δεν κόβεται το ρεύμα σε ευάλωτους οικιακούς πελάτες κατά τα χρονικά διαστήματα α) από Νοέμβριο έως και Μάρτιο, και β) τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
● Προβλέπονται μεγαλύτερα χρονικά όρια καταγγελίας της σύμβασης για καταναλωτές με σοβαρά προβλήματα υγείας (υπερημερία έξι διαδοχικών λογαριασμών) αποστολή ενημέρωσης - ειδοποίησης με προθεσμία 20 ημερών. Εφόσον τελικά γίνει η καταγγελία τότε ο πελάτης μεταπίπτει αυτόματα στο καθεστώς καθολικής υπηρεσίας.
Μορφή χιονοστιβάδας έχει πάρει φέτος το φαινόμενο των οικειοθελών διακοπών παροχών της ΔΕΗ, όπως δείχνουν τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της επιχείρησης. Το φαινόμενο είναι κάτι παραπάνω από εμφανές εάν επισκεφθεί κάποιος ένα υποκατάστημα της ΔΕΗ όπου οι πελάτες που σχηματίζουν τεράστιες ουρές έχουν κυρίως δύο αιτήματα: διακανονισμούς οφειλών και αιτήσεις διακοπής παροχής.
Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες του EnergyPress τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους στη ΔΕΗ μιλούν από μόνα τους: περίπου 300 χιλιάδες μοναδικοί λογαριασμοί έχουν πλέον διακοπεί, όταν πέρυσι το αντίστοιχο διάστημα το νούμερο ήταν 100 χιλιάδες.
Το φαινόμενο σύμφωνα με πληροφορίες αποδίδεται κατά κύριο λόγο σε επιχειρήσεις, καταστήματα και επαγγελματικά γραφεία στα οποία μπήκε λουκέτο και ο ιδιοκτήτης προτίμησε να σταματήσει να πληρώνει πάγιο ρεύμα, ΔΕΗ δημοτικά τέλη και φυσικά τη μεγαλύτερη από όλες τις χρεώσεις το ΕΕΤΗΔΕ. Στη δεύτερη θέση της λίστας βρίσκονται εξοχικές κατοικίες, που για τους ίδιους λόγους οι ιδιοκτήτες αποφάσισαν να κόψουν προσωρινά την παροχή (στα εξοχικά δεν είναι η πρώτη φορά που παρατηρείται το φαινόμενο). Επίσης μια άλλη κατηγορία αφορά σε ξενοίκιαστα διαμερίσματα.
Οι οικειοθελείς αποκοπές δεν πρέπει να συγχέονται με τις αποκοπές που γίνονται λόγω χρεών και οι οποίες σύμφωνα με στοιχεία που είχε προσκομίσει στη βουλή η ΔΕΗ φτάνουν τις 27 χιλιάδες κάθε μήνα, χωρίς ωστόσο να υπολογίζονται οι επανασυνδέσεις. Έτσι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΕΗ σε όσους κόβεται το ρεύμα λόγω οφειλών το 54% επανασυνδέεται αυθημερόν, το 75% σε διάστημα πέντε ημερών ενώ περίπου ένα 10% παραμένει χωρίς σύνδεση και μπορεί να αφορά είτε θανάτους, είτε καταστήματα, ή εξοχικά.
Και βέβαια το μεγαλύτερο πρόβλημα για την εταιρεία, ενόψει και της εφαρμογής των αυξήσεων δεν είναι άλλο από τους ανεξόφλητους λογαριασμούς, οι οποίοι με βάση τα λεγόμενα Ζερβού, ανέρχονται στα 800 εκατ. ευρώ καθώς έχουν αυξηθεί σημαντικά οι διακανονισμοί και από 400 χιλιάδες έφτασαν το 2012 τις 700 χιλιάδες.
Νέος Κώδικας
Πρέπει να τονιστεί εξάλλου ότι με τις ρυθμίσεις του νέου κώδικα προμήθειας, λαμβάνονται μέτρα προστασίας για τις ευάλωτες κατηγορίες καταναλωτών και περιορίζονται χρονικά οι δυνατότητες της ΔΕΗ να προχωρήσει σε αποκοπές, κυρίως σε ό,τι αφορά τις ευπαθείς ομάδες. Τα μέτρα που πρότεινε η ΡΑΕ και υιοθετήθηκαν τελικώς από το ΥΠΕΚΑ περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα εξής:
● H προθεσμία εξόφλησης οποιουδήποτε λογαριασμού κατανάλωσης για τους Ευάλωτους Πελάτες δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι μικρότερη από σαράντα (40) ημέρες.
● Είναι υποχρέωση των προμηθευτών να παρέχουν δυνατότητα τμηματικής και άτοκης εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών των ευάλωτων καταναλωτών. Κάθε μηνιαία δόση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της αντίστοιχης μηνιαίας δαπάνης για την ηλεκτρική ενέργεια του Ευάλωτου Οικιακού Πελάτη.
● Δεν κόβεται το ρεύμα σε ευάλωτους οικιακούς πελάτες κατά τα χρονικά διαστήματα α) από Νοέμβριο έως και Μάρτιο, και β) τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
● Προβλέπονται μεγαλύτερα χρονικά όρια καταγγελίας της σύμβασης για καταναλωτές με σοβαρά προβλήματα υγείας (υπερημερία έξι διαδοχικών λογαριασμών) αποστολή ενημέρωσης - ειδοποίησης με προθεσμία 20 ημερών. Εφόσον τελικά γίνει η καταγγελία τότε ο πελάτης μεταπίπτει αυτόματα στο καθεστώς καθολικής υπηρεσίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου