«Δεν πρόκειται να αποδεχθώ ούτε την αρμοδιότητα ούτε πιστώσεις αν δεν
λυθεί πρώτα το θέμα των χρεών και δεν εξασφαλιστεί η ομαλή χρηματοδότηση
των αναγκών που έχει η διαχείριση 550 χιλιομέτρων δρόμων και 5.500
φαναριών στην Αττική». Αυτό δήλωνε τον περασμένο Μάρτιο στην «Κ» ο
περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιάννης Σγουρός.
Αφορμή για την κόντρα που είχε ξεσπάσει ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και την περιφέρεια ήταν οι εκατοντάδες βλάβες σε φανάρια, που είχαν οδηγήσει σε κυκλοφοριακό έμφραγμα μεγάλο μέρος των κεντρικών αξόνων της Αττικής.
Η περιφέρεια διαμαρτυρόταν γιατί μαζί με την αρμοδιότητα για τους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, της κληροδοτήθηκαν και δεκάδες εκατομμύρια χρεών, με μεγαλύτερο αυτό προς τη ΔΕΗ.
Την περασμένη εβδομάδα, λοιπόν, το υπουργείο Υποδομών έκλεισε οριστικά το μεγαλύτερο μέρος αυτής της εκκρεμότητας. Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού κ. Σταύρου Καλογιάννη εγκρίθηκε η διάθεση 52,7 εκατομμυρίων ευρώ για την εξόφληση των παλαιών λογαριασμών της ΔΕΗ. «Πρόκειται για οφειλές από το 1998» λέει στην «Κ» ο κ. Καλογιάννης «και αφορούν την ηλεκτροδότηση του φωτισμού των κεντρικών δρόμων που ανήκαν στο υπουργείο και των φαναριών τους».
Η απόφαση του υπουργείου, όπως ήταν επόμενο, έγινε δεκτή με ικανοποίηση από την περιφέρεια Αττικής. «Τώρα απομένει να εξοφληθούν από το υπουργείο... και οι αντίστοιχοι λογαριασμοί της ΕΥΔΑΠ, από την άρδευση των διαχωριστικών νησίδων», σημειώνουν στελέχη της περιφέρειας.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες η περιφέρεια ήδη πρόκειται να αντικαταστήσει τις λάμπες των φαναριών με λάμπες εξοικονόμησης ενέργειας, στο πλαίσιο του γενικού περιορισμού των εξόδων.
Η αρχή θα γίνει από τα φανάρια που υπέρκεινται των δρόμων, καθώς κάθε «καμένη» λάμπα κοστίζει αρκετά σε εργατοώρες για την αντικατάστασή της.
Υπενθυμίζεται ότι από τις αρχές Νοεμβρίου έχουν τεθεί σε ισχύ νέες τεχνικές προδιαγραφές για τους σηματοδότες σε όλη τη χώρα, οι οποίες μεταξύ άλλων προβλέπουν ότι κάθε νέος σηματοδότης πρέπει να χρησιμοποιεί λάμπες LED. Θα ακολουθήσουν μέσα στο επόμενο διάστημα προδιαγραφές για τους ρυθμιστές κυκλοφορίας (το σύστημα που συντονίζει τα φανάρια σε ένα σταυροδρόμι), αλλά και προδιαγραφές για μικρές παρεμβάσεις σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.
Του Γιώργου Λιαλιου
(Καθημερινή)
Αφορμή για την κόντρα που είχε ξεσπάσει ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και την περιφέρεια ήταν οι εκατοντάδες βλάβες σε φανάρια, που είχαν οδηγήσει σε κυκλοφοριακό έμφραγμα μεγάλο μέρος των κεντρικών αξόνων της Αττικής.
Η περιφέρεια διαμαρτυρόταν γιατί μαζί με την αρμοδιότητα για τους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, της κληροδοτήθηκαν και δεκάδες εκατομμύρια χρεών, με μεγαλύτερο αυτό προς τη ΔΕΗ.
Την περασμένη εβδομάδα, λοιπόν, το υπουργείο Υποδομών έκλεισε οριστικά το μεγαλύτερο μέρος αυτής της εκκρεμότητας. Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού κ. Σταύρου Καλογιάννη εγκρίθηκε η διάθεση 52,7 εκατομμυρίων ευρώ για την εξόφληση των παλαιών λογαριασμών της ΔΕΗ. «Πρόκειται για οφειλές από το 1998» λέει στην «Κ» ο κ. Καλογιάννης «και αφορούν την ηλεκτροδότηση του φωτισμού των κεντρικών δρόμων που ανήκαν στο υπουργείο και των φαναριών τους».
Η απόφαση του υπουργείου, όπως ήταν επόμενο, έγινε δεκτή με ικανοποίηση από την περιφέρεια Αττικής. «Τώρα απομένει να εξοφληθούν από το υπουργείο... και οι αντίστοιχοι λογαριασμοί της ΕΥΔΑΠ, από την άρδευση των διαχωριστικών νησίδων», σημειώνουν στελέχη της περιφέρειας.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες η περιφέρεια ήδη πρόκειται να αντικαταστήσει τις λάμπες των φαναριών με λάμπες εξοικονόμησης ενέργειας, στο πλαίσιο του γενικού περιορισμού των εξόδων.
Η αρχή θα γίνει από τα φανάρια που υπέρκεινται των δρόμων, καθώς κάθε «καμένη» λάμπα κοστίζει αρκετά σε εργατοώρες για την αντικατάστασή της.
Υπενθυμίζεται ότι από τις αρχές Νοεμβρίου έχουν τεθεί σε ισχύ νέες τεχνικές προδιαγραφές για τους σηματοδότες σε όλη τη χώρα, οι οποίες μεταξύ άλλων προβλέπουν ότι κάθε νέος σηματοδότης πρέπει να χρησιμοποιεί λάμπες LED. Θα ακολουθήσουν μέσα στο επόμενο διάστημα προδιαγραφές για τους ρυθμιστές κυκλοφορίας (το σύστημα που συντονίζει τα φανάρια σε ένα σταυροδρόμι), αλλά και προδιαγραφές για μικρές παρεμβάσεις σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.
Του Γιώργου Λιαλιου
(Καθημερινή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου