Το θερμό ενδιαφέρον της ιταλικής ΤΕΡΝΑ για την εξαγορά του ΑΔΜΗΕ έγινε
σαφές χθες κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης που διοργάνωσαν από κοινού
οι δύο Διαχειριστές με αφορμή την επαναλειτουργία του ηλεκτρικού
καλωδίου που από το 2002 συνδέει τα ηλεκτρικά συστήματα Ελλάδας -
Ιταλίας. Οπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και
Κλιματικής Αλλαγής κ. Μάκης Παπαγεωργίου στην ομιλία του στην εκδήλωση, η
ΤΕΡΝΑ έχει..
καταθέσει πρόταση στην ελληνική πλευρά για την κατασκευή μιας ακόμη ηλεκτρικής διασύνδεσης μεταξύ των δύο χωρών, η οποία, όπως είπε, εξετάζεται ήδη. Στο σχέδιο της δεύτερης διασύνδεσης αναφέρθηκε στη συνέχεια και ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ Τζιάνι Αρμάνι, ξεδιπλώνοντας τα στρατηγικά σχέδια της εταιρείας του για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Μεσογείου.
Στη στρατηγική αυτή, όπως φάνηκε από την παρουσίαση του κ. Αρμάνι, βασικό ρόλο παίζει ελληνικό ηλεκτρικό δίκτυο, το οποίο η ΤΕΡΝΑ διεκδικεί με τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό για την πώληση του 66% του ΑΔΜΗΕ και μάλιστα ως απόλυτο φαβορί μετά την είσοδο της κινεζικής State Grid Corporation of China που συμμετέχει επίσης στον διαγωνισμό του ΑΔΜΗΕ ως βασικότερος ανταγωνιστής της, στο μετοχικό της κεφάλαιο. Από αυτά που περιέγραψε ο κ. Αρμάνι προκύπτει ότι η ΤΕΡΝΑ έχει θέσει ως στρατηγικό στόχο την ανάδειξή της σε κεντρικό παίκτη στις διασυνδέσεις των χωρών της Μεσογείου, αξιοποιώντας το δίκτυο που έχει αναπτύξει στην Ιταλία (63.000 χλμ.) και τις 26 συνολικά διασυνδέσεις με ηλεκτρικά συστήματα άλλων χωρών της Ε.Ε., αλλά και τη στρατηγική θέση της Ελλάδας στην περιοχή. «Η Ελλάδα και η Ιταλία μπορούν να αποτελέσουν τις πύλες για τη διασύνδεση της Μεσογείου», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Αρμάνι και ειδικά για την Ελλάδα είπε ότι αποτελεί «πύλη» για τα Βαλκάνια και «πύλη» για την Ανατολή. Οι υποδομές των διασυνδέσεων αποτελούν προτεραιότητα της ενεργειακής πολιτικής της Ευρώπης, τις οποίες και ενισχύει χρηματοδοτικά με στόχο την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς που θα δίνει τη δυνατότητα κάλυψης της ζήτησης από τη φθηνότερη κιλοβατώρα, ανεξάρτητα από το πού θα παράγεται. Η ιταλική ΤΕΡΝΑ, ως ο μεγαλύτερος διαχειριστής δικτύου στον ευρωπαϊκό Νότο, θέλει να παίξει εποπτικό ρόλο στις υποδομές στην περιοχή του Μεσογείου, στον οποίο εντάσσει και την Ελλάδα και τον στηρίζει έχοντας σε εξέλιξη 2,7 δισ. επενδύσεις. ΑΔΜΗΕ και ΤΕΡΝΑ ξεκίνησαν τη συνεργασία τους υλοποιώντας το 2001 ένα από τα πρωτοπόρα για την εποχή έργα ως διευθύνσεις των κρατικών μονοπωλίων, ΔΕΗ και ENEL.
Η «Θέτις», όπως ονομάστηκε ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Ιταλίας, με συνολικό μήκος 313 χλμ., εκ των οποίων τα 160 χλμ. υποθαλάσσια, λειτουργεί με την ευθύνη των δύο Διαχειριστών και έχει μέγιστη δυναμικότητα 500 MW. Η χθεσινή εκδήλωση έγινε με αφορμή την επαναλειτουργία της έπειτα από εξάμηνη διακοπή για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμισή της. Στη διάρκεια της επόμενης δεκαετίας οι καταναλωτές στην Ελλάδα θα έχουν ένα όφελος της τάξης των 200 εκατ. ευρώ από αυτή την αναβάθμιση, σύμφωνα με τις χθεσινές ανακοινώσεις.
Τις δυνατότητες διεύρυνσης των δυνατοτήτων ανταλλαγών μέσω νέων ευκαιριών επισήμανε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ κ. Ι. Γιαρέντης.
(Χρύσα Λιάγγου, Καθημερινή)
καταθέσει πρόταση στην ελληνική πλευρά για την κατασκευή μιας ακόμη ηλεκτρικής διασύνδεσης μεταξύ των δύο χωρών, η οποία, όπως είπε, εξετάζεται ήδη. Στο σχέδιο της δεύτερης διασύνδεσης αναφέρθηκε στη συνέχεια και ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ Τζιάνι Αρμάνι, ξεδιπλώνοντας τα στρατηγικά σχέδια της εταιρείας του για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Μεσογείου.
Στη στρατηγική αυτή, όπως φάνηκε από την παρουσίαση του κ. Αρμάνι, βασικό ρόλο παίζει ελληνικό ηλεκτρικό δίκτυο, το οποίο η ΤΕΡΝΑ διεκδικεί με τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό για την πώληση του 66% του ΑΔΜΗΕ και μάλιστα ως απόλυτο φαβορί μετά την είσοδο της κινεζικής State Grid Corporation of China που συμμετέχει επίσης στον διαγωνισμό του ΑΔΜΗΕ ως βασικότερος ανταγωνιστής της, στο μετοχικό της κεφάλαιο. Από αυτά που περιέγραψε ο κ. Αρμάνι προκύπτει ότι η ΤΕΡΝΑ έχει θέσει ως στρατηγικό στόχο την ανάδειξή της σε κεντρικό παίκτη στις διασυνδέσεις των χωρών της Μεσογείου, αξιοποιώντας το δίκτυο που έχει αναπτύξει στην Ιταλία (63.000 χλμ.) και τις 26 συνολικά διασυνδέσεις με ηλεκτρικά συστήματα άλλων χωρών της Ε.Ε., αλλά και τη στρατηγική θέση της Ελλάδας στην περιοχή. «Η Ελλάδα και η Ιταλία μπορούν να αποτελέσουν τις πύλες για τη διασύνδεση της Μεσογείου», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Αρμάνι και ειδικά για την Ελλάδα είπε ότι αποτελεί «πύλη» για τα Βαλκάνια και «πύλη» για την Ανατολή. Οι υποδομές των διασυνδέσεων αποτελούν προτεραιότητα της ενεργειακής πολιτικής της Ευρώπης, τις οποίες και ενισχύει χρηματοδοτικά με στόχο την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς που θα δίνει τη δυνατότητα κάλυψης της ζήτησης από τη φθηνότερη κιλοβατώρα, ανεξάρτητα από το πού θα παράγεται. Η ιταλική ΤΕΡΝΑ, ως ο μεγαλύτερος διαχειριστής δικτύου στον ευρωπαϊκό Νότο, θέλει να παίξει εποπτικό ρόλο στις υποδομές στην περιοχή του Μεσογείου, στον οποίο εντάσσει και την Ελλάδα και τον στηρίζει έχοντας σε εξέλιξη 2,7 δισ. επενδύσεις. ΑΔΜΗΕ και ΤΕΡΝΑ ξεκίνησαν τη συνεργασία τους υλοποιώντας το 2001 ένα από τα πρωτοπόρα για την εποχή έργα ως διευθύνσεις των κρατικών μονοπωλίων, ΔΕΗ και ENEL.
Η «Θέτις», όπως ονομάστηκε ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Ιταλίας, με συνολικό μήκος 313 χλμ., εκ των οποίων τα 160 χλμ. υποθαλάσσια, λειτουργεί με την ευθύνη των δύο Διαχειριστών και έχει μέγιστη δυναμικότητα 500 MW. Η χθεσινή εκδήλωση έγινε με αφορμή την επαναλειτουργία της έπειτα από εξάμηνη διακοπή για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμισή της. Στη διάρκεια της επόμενης δεκαετίας οι καταναλωτές στην Ελλάδα θα έχουν ένα όφελος της τάξης των 200 εκατ. ευρώ από αυτή την αναβάθμιση, σύμφωνα με τις χθεσινές ανακοινώσεις.
Τις δυνατότητες διεύρυνσης των δυνατοτήτων ανταλλαγών μέσω νέων ευκαιριών επισήμανε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ κ. Ι. Γιαρέντης.
(Χρύσα Λιάγγου, Καθημερινή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου