ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΗΣ ΜΕΛΙΤΗΣ
Μπλακάουτ σημειώθηκε στον ΑΗΣ Μελίτης λόγω έλλειψης και κακής ποιότητας λιγνίτη, καθώς οι φορτηγατζήδες που δραστηριοποιούνται στην εξόρυξη λιγνίτη, έχουν προχωρήσει εδώ και πέντε ημέρες σε κατάληψη του ιδιωτικού ορυχείου Αχλάδας και της αυλής του σταθμού της ΔΕΗ.
Η πολιορκία ορυχείου και σταθμού από τους φορτηγατζήδες, οι οποίοι διεκδικούν δεδουλευμένα, είχε σαν αποτέλεσμα να σβήσει ο σταθμός την περασμένη Κυριακή λόγω έλλειψης και κακής ποιότητας καυσίμου.
Οι περίπου ογδόντα ιδιοκτήτες φορτηγών μαζί και οι οδηγοί που απασχολούν έδεσαν χειρόφρενο, με αποτέλεσμα στο λιγνιτωρυχείο Αχλάδας - που είναι ο μοναδικός τροφοδότης καυσίμου του ΑΗΣ Μελίτης – να διακοπεί κάθε εξορυκτική δραστηριότητα. Επισήμως οι αρμόδιοι της ΔΕΗ αποδίδουν τη διακοπή λειτουργίας του συνδυασμού σε βλάβη λόγω «διαρροής», αλλά επί της ουσίας οι γνωρίζοντες υποστηρίζουν ότι υπάρχει οξύτατο πρόβλημα ως προς την ποιότητα του
λιγνίτη που φτάνει στο σταθμό από άλλα ορυχεία και από εισαγωγές από το εξωτερικό. Ακριβώς αυτός ο υποβαθμισμένος λιγνίτης με χαμηλή θερμογόνο δύναμη, είναι που επιτείνει το πρόβλημα με τις βλάβες, ενώ επιμηκύνει και το χρόνο αποκατάστασης της λειτουργίας. Επιπροσθέτως, η επίκληση μια «διαρροής», επιχειρεί να κρύψει το μείζον πρόβλημα της έλλειψης καλής ποιότητας λιγνίτη «κάτω από το χαλί». Στην πραγματικότητα προκρίθηκε να σβήσει ο σταθμός τώρα που η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας είναι χαμηλή, παρά να σβήσει στο καταχείμωνο που οι ανάγκες για θέρμανση θα αυξήσουν κατακόρυφα τη ζήτηση.
Η πολιορκία ορυχείου και σταθμού από τους φορτηγατζήδες, οι οποίοι διεκδικούν δεδουλευμένα, είχε σαν αποτέλεσμα να σβήσει ο σταθμός την περασμένη Κυριακή λόγω έλλειψης και κακής ποιότητας καυσίμου.
Οι περίπου ογδόντα ιδιοκτήτες φορτηγών μαζί και οι οδηγοί που απασχολούν έδεσαν χειρόφρενο, με αποτέλεσμα στο λιγνιτωρυχείο Αχλάδας - που είναι ο μοναδικός τροφοδότης καυσίμου του ΑΗΣ Μελίτης – να διακοπεί κάθε εξορυκτική δραστηριότητα. Επισήμως οι αρμόδιοι της ΔΕΗ αποδίδουν τη διακοπή λειτουργίας του συνδυασμού σε βλάβη λόγω «διαρροής», αλλά επί της ουσίας οι γνωρίζοντες υποστηρίζουν ότι υπάρχει οξύτατο πρόβλημα ως προς την ποιότητα του
λιγνίτη που φτάνει στο σταθμό από άλλα ορυχεία και από εισαγωγές από το εξωτερικό. Ακριβώς αυτός ο υποβαθμισμένος λιγνίτης με χαμηλή θερμογόνο δύναμη, είναι που επιτείνει το πρόβλημα με τις βλάβες, ενώ επιμηκύνει και το χρόνο αποκατάστασης της λειτουργίας. Επιπροσθέτως, η επίκληση μια «διαρροής», επιχειρεί να κρύψει το μείζον πρόβλημα της έλλειψης καλής ποιότητας λιγνίτη «κάτω από το χαλί». Στην πραγματικότητα προκρίθηκε να σβήσει ο σταθμός τώρα που η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας είναι χαμηλή, παρά να σβήσει στο καταχείμωνο που οι ανάγκες για θέρμανση θα αυξήσουν κατακόρυφα τη ζήτηση.
Το ορυχείο Αχλάδας εδώ και χρόνια λόγω προβλημάτων που αντιμετωπίζει, για τα οποία ΔΕΗ και δημόσιο δεν είναι άμοιροι ευθυνών, αδυνατεί να τροφοδοτήσει με τις προβλεπόμενες ποσότητες τον ΑΗΣ Μελίτης, καθώς υπάρχουν ανοιχτά θέματα με απαλλοτριώσεις για την επέκταση του ορυχείου. Η ΔΕΗ για να καλύψει τα «νώτα» της, έχει επιβάλλει δυσβάσταχτες «ρήτρες» στον ιδιοκτήτη του ορυχείου, επειδή δεν είναι σε θέση να παραδώσει τις 300.000 τόνους ετησίως που προβλέπονται από τη σύμβαση. Τα ποσά που παρακρατήθηκαν μέχρι τώρα ανέρχονται σε 7 εκ. ευρώ. Με τη σειρά του ο ιδιοκτήτης του ορυχείου άφησε απλήρωτους τους ιδιοκτήτες των φορτηγών, οι οποίοι με τη σειρά τους προέβησαν στην κινητοποίηση, οπότε για άλλη μια φορά δημιουργήθηκε πρόβλημα στην τροφοδότηση καυσίμου.
Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η κατάσταση της έλλειψης καυσίμου, έχει οδηγήσει κι’ άλλες φορές στο σβήσιμο του ΑΗΣ Μελίτης. Με δεδομένο το πρόβλημα, ΔΕΗ και πολιτεία δεν προχωρούν σε δραστικά μέτρα αξιοποίησης των δημόσιων ορυχείων της περιοχής, όπως αυτό του Κλειδίου, η οποία θα έλυνε το πρόβλημα της εύρυθμης λειτουργίας του σταθμού. Συνδικαλιστές του χώρου, έχουν εκφράσει επανειλημμένως την άποψη ότι «η ολιγωρία αυτή εξυπηρετεί τα σχέδια των ιδιωτών που θέλουν να πάρουν τα φιλέτα της ΔΕΗ». Κατά τον πρόεδρο του εργατικού κέντρου Φλώρινας Στέφανου Μπίρου, «ο ΑΗΣ Μελίτης είναι το καλύτερο φιλέτο, στο οποίο επωφθαλμιούν οι ιδιώτες, καθώς είναι ο πιο σύγχρονος σταθμός, η μονάδα του είναι η μεγαλύτερη σε δυναμικότητα και βεβαίως είναι κερδοφόρα». Να σημειωθεί ότι τα κέρδη του ΑΗΣ Μελίτης υπολογίζονται σε 50 εκ. ετησίως. Είναι καινούργια μονάδα, τέθηκε σε λειτουργία το 2003 και σε φουλ παραγωγή το 2004, οπότε δεν έχει γίνει ακόμη απόσβεση. «Δυστυχώς, αυτή η μονάδα απαξιώνεται συνεχώς με τους χειρισμούς των αρμοδίων. Όλα αυτά είναι δείγματα ότι θέλουν να την εκχωρήσουν σε ιδιώτες», είπε ο Σ. Μπίρος. Θύμισε μάλιστα και το ενδιαφέρον μεγάλης εταιρίας που δραστηριοποιείται στο χώρο της ενέργειας, η οποία εκδήλωσε ενδιαφέρον για το ορυχείο Βεύης, προσθέτοντας ότι «αυτό το ενδιαφέρον επεκτείνεται και στον ΑΗΣ Μελίτης, καθώς κάποιοι θέλουν πακέτο ορυχείο και σταθμό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου