Οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα και η
ενίσχυση των διεθνών διασυνδέσεων της Ελλάδας, θα πρέπει να αποτελέσουν
προτεραιότητα για το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς.
Στη θέση αυτή συγκλίνουν οι περισσότερες ενεργειακές εταιρείες και οι συλλογικοί τους φορείς, με τα σχόλια που έκαναν στις προτάσεις του Διαχειριστή του Συστήματος για το αναπτυξιακό πρόγραμμα της εταιρείας.
Ιδιαίτερη έμφαση στην καλωδιακή διασύνδεση της Κρήτης, δίνει ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών (ΕΣΑΗ), επισημαίνοντας ότι με τη διασύνδεση, θα υπάρξει ελάφρυνση των καταναλωτών με πάνω από 300 εκατομμύρια το χρόνο, που αντιστοιχούν στο επιπλέον ποσό που απαιτείται για την κάλυψη του κόστους ηλεκτροδότηση του νησιού με πετρελαϊκές μονάδες.
Επιπλέον η διασύνδεση του νησιού, θα επιτρέψει την αξιοποίηση
του δυναμικού ΑΠΕ που διαθέτει το νησί, θα συμβάλλει στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, ενώ με την αύξηση του φορτίου στο διασυνδεμένο σύστημα, θα κάνει οικονομικότερη τη λειτουργία των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, αφού θα καλύπτουν μεγαλύτερο φορτίο.
Η Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Αιολικής Ενέργειας από την πλευρά της, παρατηρεί ότι πέραν της Κρήτης, προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί και στις υπόλοιπες διασυνδέσεις των νησιών.
Προτείνει, δηλαδή, οι διασυνδέσεις των νησιών του Αιγαίου να προχωρήσουν την προσεχή δεκαετία και όχι μετά το 2023 όπως προβλέπει η πρόταση του ΑΔΜΗΕ.
Για το θέμα αυτό έχει ιδιαίτερο λόγο η ΡΟΚΑΣ (θυγατρική της ισπανικής Iberdrola), η οποία προωθεί το σχέδιο «Αιγαία Ζεύξη» το οποίο προβλέπει τη διασύνδεση των νησιών του ΒΑ Αιγαίου με υποβρύχια καλώδια και την ανάπτυξη μεγάλων αιολικών στα νησιά.
Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι αναλαμβάνει η ίδια τη χρηματοδότηση του έργου, έχει προχωρήσει σε προχωρημένες μελέτες χωροθέτησης των αιολικών και συνοδών έργων και αναμένει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, τις γνωμοδοτήσεις των εμπλεκόμενων φορέων. Έτσι θεωρεί ότι το έργο αυτό, λόγω της ωριμότητάς του, θα πρέπει να ενταχθεί στο δεκαετές πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ.
Την ίδια άποψη για τα δικά της έργα υποβρύχιων διασυνδέσεων με νησιά, διατυπώνει και η ΕLΙΚΑ του ομίλου Κοπελούζου.
Υποστηρίζει συγκεκριμένα ότι στα έργα του δεκαετούς θα έπρεπε να ενταχθούν και οι προτάσεις της εταιρείας για ανάπτυξη αιολικών και διασυνδέσεις των νησιών Πάρου, Νάξου, Τήνου, Άνδρου, ενώ για τις διασυνδέσεις μεταξύ των νησιών αυτών που προβλέπονται στο δικό της σχέδιο, προτείνει να εξετασθεί δυνατότητα να ενταχθούν στο σχεδιασμό του δεκαετούς του ΑΔΜΗΕ, ώστε να μην χρειαστεί να γίνουν δύο παράλληλες διαδικασίες.
Ακόμη η ίδια εταιρεία, που έχει καταθέσει πρόταση για ανάπτυξη αιολικών στην Κρήτη και διασύνδεση του νησιού, ζητά να ενταχθεί και η δική της πρόταση στο δεκαετές.
Τέλος, από τον ΕΣΑΗ επισημαίνεται η ανάγκη επιτάχυνσης των έργων αναβάθμισης του δικτύου μεταφοράς της Πελοποννήσου, από 150 σε 400 ΚV, καθώς με το σημερινό δίκτυο οι απώλειες κοστίζουν αρκετά εκατομμύρια το χρόνο, ενώ εμποδίζει τη διείσδυση των ΑΠΕ.
(euro2day.gr)
Στη θέση αυτή συγκλίνουν οι περισσότερες ενεργειακές εταιρείες και οι συλλογικοί τους φορείς, με τα σχόλια που έκαναν στις προτάσεις του Διαχειριστή του Συστήματος για το αναπτυξιακό πρόγραμμα της εταιρείας.
Ιδιαίτερη έμφαση στην καλωδιακή διασύνδεση της Κρήτης, δίνει ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών (ΕΣΑΗ), επισημαίνοντας ότι με τη διασύνδεση, θα υπάρξει ελάφρυνση των καταναλωτών με πάνω από 300 εκατομμύρια το χρόνο, που αντιστοιχούν στο επιπλέον ποσό που απαιτείται για την κάλυψη του κόστους ηλεκτροδότηση του νησιού με πετρελαϊκές μονάδες.
Επιπλέον η διασύνδεση του νησιού, θα επιτρέψει την αξιοποίηση
του δυναμικού ΑΠΕ που διαθέτει το νησί, θα συμβάλλει στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, ενώ με την αύξηση του φορτίου στο διασυνδεμένο σύστημα, θα κάνει οικονομικότερη τη λειτουργία των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, αφού θα καλύπτουν μεγαλύτερο φορτίο.
Η Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Αιολικής Ενέργειας από την πλευρά της, παρατηρεί ότι πέραν της Κρήτης, προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί και στις υπόλοιπες διασυνδέσεις των νησιών.
Προτείνει, δηλαδή, οι διασυνδέσεις των νησιών του Αιγαίου να προχωρήσουν την προσεχή δεκαετία και όχι μετά το 2023 όπως προβλέπει η πρόταση του ΑΔΜΗΕ.
Για το θέμα αυτό έχει ιδιαίτερο λόγο η ΡΟΚΑΣ (θυγατρική της ισπανικής Iberdrola), η οποία προωθεί το σχέδιο «Αιγαία Ζεύξη» το οποίο προβλέπει τη διασύνδεση των νησιών του ΒΑ Αιγαίου με υποβρύχια καλώδια και την ανάπτυξη μεγάλων αιολικών στα νησιά.
Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι αναλαμβάνει η ίδια τη χρηματοδότηση του έργου, έχει προχωρήσει σε προχωρημένες μελέτες χωροθέτησης των αιολικών και συνοδών έργων και αναμένει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, τις γνωμοδοτήσεις των εμπλεκόμενων φορέων. Έτσι θεωρεί ότι το έργο αυτό, λόγω της ωριμότητάς του, θα πρέπει να ενταχθεί στο δεκαετές πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ.
Την ίδια άποψη για τα δικά της έργα υποβρύχιων διασυνδέσεων με νησιά, διατυπώνει και η ΕLΙΚΑ του ομίλου Κοπελούζου.
Υποστηρίζει συγκεκριμένα ότι στα έργα του δεκαετούς θα έπρεπε να ενταχθούν και οι προτάσεις της εταιρείας για ανάπτυξη αιολικών και διασυνδέσεις των νησιών Πάρου, Νάξου, Τήνου, Άνδρου, ενώ για τις διασυνδέσεις μεταξύ των νησιών αυτών που προβλέπονται στο δικό της σχέδιο, προτείνει να εξετασθεί δυνατότητα να ενταχθούν στο σχεδιασμό του δεκαετούς του ΑΔΜΗΕ, ώστε να μην χρειαστεί να γίνουν δύο παράλληλες διαδικασίες.
Ακόμη η ίδια εταιρεία, που έχει καταθέσει πρόταση για ανάπτυξη αιολικών στην Κρήτη και διασύνδεση του νησιού, ζητά να ενταχθεί και η δική της πρόταση στο δεκαετές.
Τέλος, από τον ΕΣΑΗ επισημαίνεται η ανάγκη επιτάχυνσης των έργων αναβάθμισης του δικτύου μεταφοράς της Πελοποννήσου, από 150 σε 400 ΚV, καθώς με το σημερινό δίκτυο οι απώλειες κοστίζουν αρκετά εκατομμύρια το χρόνο, ενώ εμποδίζει τη διείσδυση των ΑΠΕ.
(euro2day.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου