Το ιδιοκτησιακό καθεστώς και η προέλευση του
management του ΑΔΜΗΕ δεν είναι θέμα ιδεολογικό, αλλά αποτελεσματικής λειτουργίας του προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Αυτό τονίζουν κύκλοι της αγοράς με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή του νομοσχέδιου για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ και τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η προοπτική αυτή εκ μέρους της αντιπολίτευσης.
Συγκεκριμένα επισημαίνουν ότι δεν θα πρέπει να υπάρχει κάποια ιδεολογική αγκύλωση ότι ο ΑΔΜΗΕ πρέπει να είναι ιδιωτικός ή δημόσιος. Αυτό που ενδιαφέρει πρωτίστως, είναι, να έχει χρηστή και αποτελεσματική διοίκηση και να κατορθώσει να συγκεντρώσει τα κεφάλαια για τις επενδύσεις που χρειάζονται και τα οποία ανέρχονται σε 2,5 δισ. ευρώ ως το 2023, σύμφωνα με το δεκαετές πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας.
Η εκτίμηση του ιδιωτικού τομέα είναι ότι μόνο η είσοδος στρατηγικού επενδυτή που θα βάλει τα απαραίτητα κεφάλαια είναι η διέξοδος έτσι ώστε να υλοποιηθεί η διασύνδεση της Κρήτης, και των άλλων μη διασυνδεδεμένων νησιών. Επιπλέον επισημαίνεται ότι με την είσοδο υγιών κεφαλαίων στον ΑΔΜΗΕ θα πάψει να επιβαρύνεται ο καταναλωτής με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο για τη λειτουργία των ακριβών και ρυπογόνων πετρελαϊκών μονάδων, θα ολοκληρωθεί η κατασκευή και λειτουργία της νέας γραμμής μεταφοράς των 400 κιλοβόλτ στην Πελοπόννησο όπως και των απαραίτητων Κέντρων Υψηλής Τάσης.
Τέλος, ο ιδιωτικός τομέας δεν διακρίνει κάποιο πρόβλημα με τη διατήρηση του 34% του ΑΔΜΗΕ από το Δημόσιο, το οποίο με το ποσοστό αυτό θα διατηρεί ουσιαστικό έλεγχο στην εταιρεία, ενώ το πρόγραμμα ανάπτυξης θα εγκρίνεται από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
του Μιχάλη Καϊταντζίδη, euro2day
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου