Αλυσίδες σούπερ-μάρκετ, όπως η Α-Β Βασιλόπουλος, ιδιώτες προμηθευτές
ηλεκτρικής ενέργειας, σαν τις Elpedison και TΕΡΝΑ, αλλά και Δήμοι, όπως
Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λαμία, Λάρισα, Κατερίνη, φλερτάρουν με την
ηλεκτροκίνηση.
Αυτό έγινε σαφές κατά τη χθεσινή εκδήλωση της ΔΕΗ στο Ζάππειο σχετικά με το ευρωπαικό πρόγραμμα "Green eMotion", στο οποίο το παρών τους έδωσαν στελέχη από πολλές εταιρείες, ελληνικές και ξένες.
Εκεί ήταν για παράδειγμα στελέχη από τις εταιρείες Siemens και
Bosch (Γερμανία), Enel (Ιταλία), Endesa (Ισπανία), ESB (Ιρλανδία), και από τις ελληνικές ΕΚΟ, Elpedison, Fortisis.
Παράλληλα, εκτός των σταθμών φόρτισης που προωθεί η ΔΕΗ, στη χώρα μας λειτουργούν ήδη άλλα 11 σημεία φόρτισης, τα οποία στην πλειοψηφία τους έχει εγκαταστήσει η ελληνική εταιρεία "Fortisis".
Μπορεί να τα βρει κανείς στις αλυσίδες πάρκινγκ Polis Park (7), Acropol Park (3-4), στο Metropolitan Expo Center στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, ενώ σταθμούς φόρτισης ετοιμάζεται να τοποθετήσει και η αλυσίδα Central Park (15-20).
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΕΛΙΝΗΟ Γιώργο Αγερίδη, πανελλαδικά σήμερα κυκλοφορούν μόλις 25-30 ηλεκτρικά οχήματα τα οποία ανήκουν σε ΔΕΚΟ, δήμους, φορείς και ιδιώτες, και για την ώρα τουλάχιστον οι ιδιοκτήτες τους τα φορτίζουν στα γκαράζ τους.
Αν θέλουν να τα φορτίσουν σε κάποιον από τους υφιστάμενους ή μελλοντικούς σταθμούς, θα προμηθευτούν μια κάρτα με προπληρωμένες κιλοβατώρες (prepaid card), όπως ακριβώς συμβαίνει στην κινητή τηλεφωνία.
Αλλά ο αριθμός των οχημάτων εκτιμάται ότι σταδιακά θα αυξηθεί όσο η ηλεκτροκίνηση θα διαφημίζεται, όσο καινούρια πρατήρια θα τίθενται σε λειτουργία, και περισσότερες εταιρείες θα ενδιαφέρονται. Αλλωστε το θεσμικό πλαίσιο που ψηφίστηκε φέτος επιτρέπει δημιουργία σημείων φόρτισης σε πρατήρια βενζίνης, συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων, και ΚΤΕΟ.
Το παιχνίδι θα ανοίξει αμέσως μόλις το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώσει τους όρους αδειοδότησης για να "στήσει" κάποιος ένα τέτοιο σταθμό, κάτι που αναμένεται να γίνει ίσως και εντός Σεπτεμβρίου.
Τρεις κατηγορίες
Μια άλλη εκρεμμότητα, όπως λέει στο Energypress ο κ. Αγερίδης, είναι ότι εκκρεμεί ακόμη η εισήγηση του υπ. Μεταφορών προς το υπ. Οικονομικών που θα προσδιορίζει επακριβώς ποια οχήματα μπορούν να θεωρηθούν ως ηλεκτροκίνητα.
Στο εξωτερικό τρεις είναι οι κατηγορίες : Στην πρώτη ανήκουν όλα όσα λειτουργούν με μπαταρίες, στη δεύτερη τα υβριδικά που συνδέονται στην πρίζα, και στη τρίτη κατηγιορία όσα έχουν ένα θερμικό κινητήρα ο οποίος φορτίζει τις μπαταρίες. Το πλαίσιο αυτό, ακόμη εκκρεμεί.
Πλεονεκτήματα- μειονεκτήματα
Αλλο μειονέκτημα της ηλεκτροκίνησης είναι ότι δεν υπάρχει ακόμη ειδικό τιμολόγιο για τη φόρτιση αυτοκινήτων συνεπώς ο ιδιοκτήτης τους χρεώνεται με το οικιακό τιμολόγιο της ΔΕΗ ή με το νυχτερινό αν η φόρτιση γίνεται τις νυχτερινές ώρες. Επίσης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακόμη ακριβά (22.000-58.000 ευρώ ανάλογα το μοντέλο).
Από εκεί και πέρα, στα βασικά πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι το χαμηλό κόστος χρήσης καθώς με τα σημερινά τιμολόγια της ΔΕΗ η κατανάλωση κοστίζει μόλις 1 ευρώ για κάθε 100 χλμ, όταν για ένα αντίστοιχων ίππων βενζινοκίνητο όχημα χρειάζονται 13 ευρώ (με κατανάλωση 8 λίτρα στα 100 χλμ, και τιμή βενζίνης τα 1,60 ευρώ/ λίτρο).
Αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ
"Όταν θα αναπτυχθούν τα έξυπνα δίκτυα και στην Ελλάδα, τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και ως αποθήκες ενέργειας κυρίως από Ανανεώσιμες Πηγές, καθώς επίσης να πωλούν ενέργεια πίσω στο σύστημα όταν εκείνο τις χρειάζεται", ανέφερε ο πρόεδρος της ΔΕΗ Α. Ζερβός.
Το Roaming
"Στόχος του προγράμματος Green eMotion είναι οι κάτοχοι τέτοιων οχημάτων να μπορούν να τα φορτίζουν και στο εξωτερικό με συμβάσεις τύπου roaming. Για παράδειγμα ο πελάτης της ΔΕΗ που ταξιδεύει με το όχημά του στην Ιταλία να μπορεί να το φορτίσει σε έναν ιταλικό σταθμό φόρτισης με την ίδια προπληρωμένη κάρτα", ανέφερε η Βάλυ Λιόλιου υπεύθυνη από πλευράς ΔΕΗ για το Green eMotion.
Σημειωτέον πάντως ότι η ηλεκτροκίνηση δεν άργησε να "τρέξει" μόνο στην Ελλάδα αλλά και πανευρωπαικά, καθώς οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν επενδύσει μαζικά τα προηγούμενα χρόνια στους ντιζελοκινητήρες.
Ετσι, ακόμη και στην "ανεπτυγμένη" ως προς την ηλεκτροκίνηση Γερμανία, οι σταθμοί φόρτισης δεν είναι παρά μερικές εκατοντάδες, ενώ πανευρωπαικά δεν ξεπερνούν τους 2.500.
http://www.energypress.gr/news/reuma/Poioi-alloi-ektos-DEH-flertaroyn-me-thn-hlektrokinhsh
Αυτό έγινε σαφές κατά τη χθεσινή εκδήλωση της ΔΕΗ στο Ζάππειο σχετικά με το ευρωπαικό πρόγραμμα "Green eMotion", στο οποίο το παρών τους έδωσαν στελέχη από πολλές εταιρείες, ελληνικές και ξένες.
Εκεί ήταν για παράδειγμα στελέχη από τις εταιρείες Siemens και
Bosch (Γερμανία), Enel (Ιταλία), Endesa (Ισπανία), ESB (Ιρλανδία), και από τις ελληνικές ΕΚΟ, Elpedison, Fortisis.
Παράλληλα, εκτός των σταθμών φόρτισης που προωθεί η ΔΕΗ, στη χώρα μας λειτουργούν ήδη άλλα 11 σημεία φόρτισης, τα οποία στην πλειοψηφία τους έχει εγκαταστήσει η ελληνική εταιρεία "Fortisis".
Μπορεί να τα βρει κανείς στις αλυσίδες πάρκινγκ Polis Park (7), Acropol Park (3-4), στο Metropolitan Expo Center στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, ενώ σταθμούς φόρτισης ετοιμάζεται να τοποθετήσει και η αλυσίδα Central Park (15-20).
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΕΛΙΝΗΟ Γιώργο Αγερίδη, πανελλαδικά σήμερα κυκλοφορούν μόλις 25-30 ηλεκτρικά οχήματα τα οποία ανήκουν σε ΔΕΚΟ, δήμους, φορείς και ιδιώτες, και για την ώρα τουλάχιστον οι ιδιοκτήτες τους τα φορτίζουν στα γκαράζ τους.
Αν θέλουν να τα φορτίσουν σε κάποιον από τους υφιστάμενους ή μελλοντικούς σταθμούς, θα προμηθευτούν μια κάρτα με προπληρωμένες κιλοβατώρες (prepaid card), όπως ακριβώς συμβαίνει στην κινητή τηλεφωνία.
Αλλά ο αριθμός των οχημάτων εκτιμάται ότι σταδιακά θα αυξηθεί όσο η ηλεκτροκίνηση θα διαφημίζεται, όσο καινούρια πρατήρια θα τίθενται σε λειτουργία, και περισσότερες εταιρείες θα ενδιαφέρονται. Αλλωστε το θεσμικό πλαίσιο που ψηφίστηκε φέτος επιτρέπει δημιουργία σημείων φόρτισης σε πρατήρια βενζίνης, συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων, και ΚΤΕΟ.
Το παιχνίδι θα ανοίξει αμέσως μόλις το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώσει τους όρους αδειοδότησης για να "στήσει" κάποιος ένα τέτοιο σταθμό, κάτι που αναμένεται να γίνει ίσως και εντός Σεπτεμβρίου.
Τρεις κατηγορίες
Μια άλλη εκρεμμότητα, όπως λέει στο Energypress ο κ. Αγερίδης, είναι ότι εκκρεμεί ακόμη η εισήγηση του υπ. Μεταφορών προς το υπ. Οικονομικών που θα προσδιορίζει επακριβώς ποια οχήματα μπορούν να θεωρηθούν ως ηλεκτροκίνητα.
Στο εξωτερικό τρεις είναι οι κατηγορίες : Στην πρώτη ανήκουν όλα όσα λειτουργούν με μπαταρίες, στη δεύτερη τα υβριδικά που συνδέονται στην πρίζα, και στη τρίτη κατηγιορία όσα έχουν ένα θερμικό κινητήρα ο οποίος φορτίζει τις μπαταρίες. Το πλαίσιο αυτό, ακόμη εκκρεμεί.
Πλεονεκτήματα- μειονεκτήματα
Αλλο μειονέκτημα της ηλεκτροκίνησης είναι ότι δεν υπάρχει ακόμη ειδικό τιμολόγιο για τη φόρτιση αυτοκινήτων συνεπώς ο ιδιοκτήτης τους χρεώνεται με το οικιακό τιμολόγιο της ΔΕΗ ή με το νυχτερινό αν η φόρτιση γίνεται τις νυχτερινές ώρες. Επίσης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακόμη ακριβά (22.000-58.000 ευρώ ανάλογα το μοντέλο).
Από εκεί και πέρα, στα βασικά πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι το χαμηλό κόστος χρήσης καθώς με τα σημερινά τιμολόγια της ΔΕΗ η κατανάλωση κοστίζει μόλις 1 ευρώ για κάθε 100 χλμ, όταν για ένα αντίστοιχων ίππων βενζινοκίνητο όχημα χρειάζονται 13 ευρώ (με κατανάλωση 8 λίτρα στα 100 χλμ, και τιμή βενζίνης τα 1,60 ευρώ/ λίτρο).
Αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ
"Όταν θα αναπτυχθούν τα έξυπνα δίκτυα και στην Ελλάδα, τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και ως αποθήκες ενέργειας κυρίως από Ανανεώσιμες Πηγές, καθώς επίσης να πωλούν ενέργεια πίσω στο σύστημα όταν εκείνο τις χρειάζεται", ανέφερε ο πρόεδρος της ΔΕΗ Α. Ζερβός.
Το Roaming
"Στόχος του προγράμματος Green eMotion είναι οι κάτοχοι τέτοιων οχημάτων να μπορούν να τα φορτίζουν και στο εξωτερικό με συμβάσεις τύπου roaming. Για παράδειγμα ο πελάτης της ΔΕΗ που ταξιδεύει με το όχημά του στην Ιταλία να μπορεί να το φορτίσει σε έναν ιταλικό σταθμό φόρτισης με την ίδια προπληρωμένη κάρτα", ανέφερε η Βάλυ Λιόλιου υπεύθυνη από πλευράς ΔΕΗ για το Green eMotion.
Σημειωτέον πάντως ότι η ηλεκτροκίνηση δεν άργησε να "τρέξει" μόνο στην Ελλάδα αλλά και πανευρωπαικά, καθώς οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν επενδύσει μαζικά τα προηγούμενα χρόνια στους ντιζελοκινητήρες.
Ετσι, ακόμη και στην "ανεπτυγμένη" ως προς την ηλεκτροκίνηση Γερμανία, οι σταθμοί φόρτισης δεν είναι παρά μερικές εκατοντάδες, ενώ πανευρωπαικά δεν ξεπερνούν τους 2.500.
http://www.energypress.gr/news/reuma/Poioi-alloi-ektos-DEH-flertaroyn-me-thn-hlektrokinhsh
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου