Μοχλός ανάπτυξης μπορεί να γίνει για την εθνική οικονομία η
ηλεκτροκίνηση μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς αναμένεται σταθερή αύξηση
του αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων και στους ελληνικούς δρόμους, τονίστηκε
σήμερα από τους φορείς και τις επιχειρήσεις που έλαβαν μέρος στο διεθνές
συνέδριο που διοργάνωσε η ΔΕΗ στο Ζάππειο.
Σημειώνεται ότι η ΔΕΗ μαζί με αρκετούς ακόμα οργανισμούς και εταιρείες, όπως οι RWE, ENEL, BMW, Daimler και Renault, συμμετέχουν στο πανευρωπαϊκό πρόγραμμα Green Emotion.
Στα πλαίσια της εκδήλωσης, ο ο πρόεδρος και διευθύνων
σύμβουλος της ΔΕΗ, Αρθούρος Ζερβός, τόνισε ότι «η ηλεκτροκίνηση μπορεί να αποτελέσει έναν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης και να κινητοποιήσει σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια τα επόμενα χρόνια». Παράλληλα, ο κ. Ζερβός ανέφερε ότι στην Ελλάδα η Επιχείρηση εφαρμόζει σχέδιο για την εγκατάσταση 15 σταθμών φόρτισης (8 στην Κοζάνη και 7 στην Αθήνα), καθώς και για την ενοικίαση 15 ηλεκτρικών οχημάτων μέσω leasing, τα οποία θα μεταδίδουν ηλεκτρονικά στοιχεία σχετικά με την κατανάλωση και την συμπεριφορά τους.
Τόσο το ΥΠΕΚΑ, όσο και η ΡΑΕ και ο ΔΕΔΔΗΕ δίνουν το καλό παράδειγμα μέσω της φιλοξενίας σταθμών φόρτισης στους χώρους τους, τη στιγμή που οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για κυκλοφορία 47 ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους της Αθήνας αυτή τη στιγμή.
Ένα ακόμα στοιχείο με ιδιαίτερη σημασία είναι οι συνέργειες ανάμεσα στην ηλεκτροκίνηση και τις ΑΠΕ. Όπως εξήγησε ο κ. Ζερβός, η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης μπορεί να συμβάλλει στη μεγαλύτερη διείσδυση των ΑΠΕ και στο πλαίσιο αυτό η ΔΕΗ συνεργάζεται για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σε συνδυασμό με την παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά.
Από την πλευρά του, ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, τόνισε ότι με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης δημιουργείται μια νέα αγορά με προδιαγραφές βιώσιμης οικονομίας και αναφέρθηκε σε μελέτη της Ε.Ε. που εκτιμά ότι θα δημιουργηθούν 700.000 θέσεις εργασίας τα επόμενα δέκα χρόνια, εκ των οποίων 7.000 στην Ελλάδα.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, Κ. Ζωντανός, ανέφερε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάπτυξη των έξυπνων δικτύων ενώ το μέλος της ΡΑΕ, Ε. Διαλυνας, αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες της ΡΑΕ με στόχο σύντομα να υπάρξει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι βασικό πλεονέκτημα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι το χαμηλό κόστος χρήσης τους σε σύγκριση με τα συμβατικά, καθώς με τα ισχύοντα τιμολόγια της ΔΕΗ η κατανάλωση κυμαίνεται στο 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, δηλαδή έως και δέκα φορές λιγότερο σε σχέση με ένα μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Η αυτονομία τους κυμαίνεται στα 150 με 200 χιλιόμετρα ενώ ο χρόνος που απαιτείται για την φόρτιση της μπαταρίας είναι από μισή ώρα (με ειδικούς φορτιστές) μέχρι 10 ώρες από την πρίζα του σπιτιού.
www.energypress.gr
Σημειώνεται ότι η ΔΕΗ μαζί με αρκετούς ακόμα οργανισμούς και εταιρείες, όπως οι RWE, ENEL, BMW, Daimler και Renault, συμμετέχουν στο πανευρωπαϊκό πρόγραμμα Green Emotion.
Στα πλαίσια της εκδήλωσης, ο ο πρόεδρος και διευθύνων
σύμβουλος της ΔΕΗ, Αρθούρος Ζερβός, τόνισε ότι «η ηλεκτροκίνηση μπορεί να αποτελέσει έναν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης και να κινητοποιήσει σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια τα επόμενα χρόνια». Παράλληλα, ο κ. Ζερβός ανέφερε ότι στην Ελλάδα η Επιχείρηση εφαρμόζει σχέδιο για την εγκατάσταση 15 σταθμών φόρτισης (8 στην Κοζάνη και 7 στην Αθήνα), καθώς και για την ενοικίαση 15 ηλεκτρικών οχημάτων μέσω leasing, τα οποία θα μεταδίδουν ηλεκτρονικά στοιχεία σχετικά με την κατανάλωση και την συμπεριφορά τους.
Τόσο το ΥΠΕΚΑ, όσο και η ΡΑΕ και ο ΔΕΔΔΗΕ δίνουν το καλό παράδειγμα μέσω της φιλοξενίας σταθμών φόρτισης στους χώρους τους, τη στιγμή που οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για κυκλοφορία 47 ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους της Αθήνας αυτή τη στιγμή.
Ένα ακόμα στοιχείο με ιδιαίτερη σημασία είναι οι συνέργειες ανάμεσα στην ηλεκτροκίνηση και τις ΑΠΕ. Όπως εξήγησε ο κ. Ζερβός, η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης μπορεί να συμβάλλει στη μεγαλύτερη διείσδυση των ΑΠΕ και στο πλαίσιο αυτό η ΔΕΗ συνεργάζεται για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σε συνδυασμό με την παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά.
Από την πλευρά του, ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, τόνισε ότι με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης δημιουργείται μια νέα αγορά με προδιαγραφές βιώσιμης οικονομίας και αναφέρθηκε σε μελέτη της Ε.Ε. που εκτιμά ότι θα δημιουργηθούν 700.000 θέσεις εργασίας τα επόμενα δέκα χρόνια, εκ των οποίων 7.000 στην Ελλάδα.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, Κ. Ζωντανός, ανέφερε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ανάπτυξη των έξυπνων δικτύων ενώ το μέλος της ΡΑΕ, Ε. Διαλυνας, αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες της ΡΑΕ με στόχο σύντομα να υπάρξει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι βασικό πλεονέκτημα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι το χαμηλό κόστος χρήσης τους σε σύγκριση με τα συμβατικά, καθώς με τα ισχύοντα τιμολόγια της ΔΕΗ η κατανάλωση κυμαίνεται στο 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, δηλαδή έως και δέκα φορές λιγότερο σε σχέση με ένα μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Η αυτονομία τους κυμαίνεται στα 150 με 200 χιλιόμετρα ενώ ο χρόνος που απαιτείται για την φόρτιση της μπαταρίας είναι από μισή ώρα (με ειδικούς φορτιστές) μέχρι 10 ώρες από την πρίζα του σπιτιού.
www.energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου