Για τη σύγχρονη διάσταση του νέου παραγωγικού και αναπτυξιακού μοντέλου
της χώρας, που θα είναι πιο φιλικό για το περιβάλλον, θα έχει τη δύναμη
να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα φέρει νέες επενδύσεις έκανε
λόγο ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης από το βήμα του διεθνούς
συνεδρίου για την ηλεκτροκίνηση, που διοργάνωσε σήμερα στο Ζάππειο η
ΔΕΗ.
Όπως δήλωσε ο υπουργός, ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να δημιουργήσει ως και 700.000 νέες θέσεις εργασίας στην ΕΕ την προσεχή 10ετία, με τις 7.000 να αφορούν μόνο την ελληνική αγορά. «Θέλω λοιπόν να συγχαρώ τη ΔΕΗ καθώς γίνεται
πολύτιμο μέρος αυτής της συνολικότερης εθνικής προσπάθειας. Μια προσπάθεια που αναλάβαμε ήδη από το 2011 ως Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με στόχο να καλύψουμε το χαμένο έδαφος για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας» συμπλήρωσε.
Πέραν αυτού, ο κ. Μανιάτης δήλωσε ότι φιλοδοξεί η χώρα μας να καταστεί ενεργός παίκτης, διαμορφωτής και πρωταγωνιστής στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Αναλυτικότερα, ολόκληρη η ομιλία του υπουργού ΠΕΚΑ στο Συνέδριο έχει ως εξής:
Κυρίες και Κύριοι,
Φίλες και Φίλοι,
Ελπίζω να νιώθετε σήμερα εδώ, αυτό που νιώθω κι εγώ προσωπικά. Μια θετική φόρτιση. Καλή, θετική ενέργεια.
Είναι η θετική ενέργεια της βεβαιότητας από το γεγονός πως μπορούμε να περπατάμε σε καινούργιους δρόμους, να βάζουμε υψηλούς στόχους, να πετυχαίνουμε συνέργειες, να διαμορφώνουμε τις προϋποθέσεις μιας νέας οικονομίας, αληθινά βιώσιμης.
Σήμερα θα μιλήσουμε για μια σύγχρονη διάσταση του νέου παραγωγικού και αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας.
Για ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο πιο φιλικό προς το περιβάλλον, που έχει τη δυναμική να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και να φέρει νέες επενδύσεις.
Ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων (Η/Ο) είναι ένας αναδυόμενος τομέας, ο οποίος μπορεί, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να δημιουργήσει έως και 700.000 νέες θέσεις εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα 10 χρόνια. Από αυτές τις θέσεις εργασίας, τεκμηριωμένα η Ελλάδα μπορεί να δημιουργήσει τουλάχιστον τις 7.000.
Θέλω λοιπόν να συγχαρώ τη ΔΕΗ καθώς γίνεται πολύτιμο μέρος αυτής της συνολικότερης εθνικής προσπάθειας. Μια προσπάθεια που αναλάβαμε ήδη από το 2011 ως Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με στόχο να καλύψουμε το χαμένο έδαφος για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.
Με απόφασή μου του Σεπτεμβρίου 2011, συγκρότησα Επιτροπή για τη διερεύνηση των τρόπων ανάπτυξης και διείσδυσης των Η/Ο στην Ελλάδα.
Τον Ιανουάριο του 2012 με το συντονισμό του Προέδρου της Επιτροπής, καθηγητή του ΕΜΠ Ευάγγελου Διαλυνά θέσαμε τη σχετική έκθεση σε δημόσια διαβούλευση συλλέγοντας προτάσεις και σχόλια από Φορείς που σχετίζονται με τα Η/Ο στην Ελλάδα.
Γνωρίζετε άλλωστε όλοι την πρόσφατη κατάθεση και ψήφιση της νομοθετικής διάταξης που προωθήσαμε και η οποία ρυθμίζει θέματα προδιαγραφών για τη λειτουργία των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Παίρνουμε αυτή την πρωτοβουλία με την πεποίθηση πως γύρω από την ηλεκτροκίνηση, δημιουργείται μια νέα αγορά με προδιαγραφές που αντιστοιχούν σε μια βιώσιμη νέα οικονομία. Εδώ καθοριστικός μπορεί και πρέπει να είναι ο ρόλος των ελληνικών ΑΕΙ, των Ερευνητικών Ιδρυμάτων και των Καινοτομικών Επιχειρήσεων της χώρας.
Στέλνουμε ένα καθαρό μήνυμα προς όλες τις πλευρές, εντός κι εκτός συνόρων. Φιλοδοξούμε όχι απλά να είμαστε παρόντες αλλά ενεργοί παίκτες, διαμορφωτές και πρωταγωνιστές στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Κι αυτό θα το επιτύχουμε με μια πολιτική που ενώνει τις εθνικές δυνάμεις και δημιουργεί τα πεδία συνεργασιών, συνεργειών και δικτύωσης με επιστημονική κι επιχειρηματική πρωτοβουλία εκτός συνόρων.
Γι αυτό άλλωστε βρισκόμαστε στο στάδιο του σχεδιασμού και της διασφάλισης της χρηματοδότησης ενός πιλοτικού δικτύου ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ελλάδα.
Η ίδρυση και η απρόσκοπτη λειτουργία του δικτύου σε συνεργασία με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη είναι πρώτη προτεραιότητα για το ΥΠΕΚΑ, στο πλαίσιο της ανάπτυξης μιας Εθνικής Στρατηγικής για την Ηλεκτρική Κινητικότητα. Τις επόμενες μέρες υπογράφω την Υπουργική Απόφαση για συγκρότηση της αντίστοιχης επιτροπής.
Είμαστε σε καλό δρόμο για να καλύψουμε την απόσταση που χωρίζει την Ελλάδα από άλλες χώρες της Ε.Ε. σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση και τους στόχους που έχει θέσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πριν από ένα χρόνο.
Στόχοι, οι οποίοι συνδέονται με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, οι οποίοι δεν μπορούν να επιτευχθούν χωρίς τη συνδρομή του τομέα των μεταφορών.
Για την ανάπτυξη πολιτικών για τις κλιματικές αλλαγές είναι αναγκαίες νέες έννοιες, μία εκ των οποίων είναι αυτή που εισήγαγε ο Άντονυ Γκίντενς, η έννοια του διασφαλίζοντος κράτους.
Το κράτος πρέπει να λειτουργεί ως διευκολυντής, ως φορέας που παρέχει δυνατότητες και διασφαλίζει πως επιτυγχάνονται σαφή αποτελέσματα, και κυρίως η προοδευτική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Καθώς μιλάμε σήμερα στον απόηχο των μεγάλων παγκόσμιων κινητοποιήσεων για τις κλιματικές αλλαγές, αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς την κρισιμότητα των προκλήσεων που έχουμε μπροστά μας. Προκλήσεις που πρέπει να απαντήσουμε θετικά, εποικοδομητικά κι ελπιδοφόρα.
Η ηλεκτροκίνηση συγκεντρώνει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, της περιβαλλοντικής μέριμνας και της αναπτυξιακής δυναμικής.
Είναι πολύ σημαντικό να εξυπηρετούνται αλληλοσυμπληρούμενοι στόχοι και γι αυτό το έργο της ΔΕΗ δίνει για άλλη μια φορά το στίγμα των εθνικών επιλογών και των κατευθύνσεων.
Όπως έγινε στο παρελθόν η ΔΕΗ σύμβολο του εκβιομηχανισμού και της ανάπτυξης της χώρας, έτσι και σήμερα βρίσκεται ξανά στην πρωτοπορία, ανιχνεύοντας πλέον τους δρόμους της μεταβιομηχανικής ανάπτυξης. Επικεντρωνόμαστε στην υψηλή τεχνολογία, την καινοτομία, την ποιότητα, το σεβασμό περιβαλλοντικών παραμέτρων.
Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου, πιστεύοντας ακράδαντα πως μπορούμε να πετύχουμε σπουδαία επιτεύγματα που θα φέρουν μάλιστα και την υπογραφή made in Greece.
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.
http://energypress.gr/news/reuma/Maniaths:-Na-katastei-paikth-diamorfwths-kai-prwtagwnisths-sthn-hlektrokinhsh-h-hwra
Όπως δήλωσε ο υπουργός, ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να δημιουργήσει ως και 700.000 νέες θέσεις εργασίας στην ΕΕ την προσεχή 10ετία, με τις 7.000 να αφορούν μόνο την ελληνική αγορά. «Θέλω λοιπόν να συγχαρώ τη ΔΕΗ καθώς γίνεται
πολύτιμο μέρος αυτής της συνολικότερης εθνικής προσπάθειας. Μια προσπάθεια που αναλάβαμε ήδη από το 2011 ως Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με στόχο να καλύψουμε το χαμένο έδαφος για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας» συμπλήρωσε.
Πέραν αυτού, ο κ. Μανιάτης δήλωσε ότι φιλοδοξεί η χώρα μας να καταστεί ενεργός παίκτης, διαμορφωτής και πρωταγωνιστής στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Αναλυτικότερα, ολόκληρη η ομιλία του υπουργού ΠΕΚΑ στο Συνέδριο έχει ως εξής:
Κυρίες και Κύριοι,
Φίλες και Φίλοι,
Ελπίζω να νιώθετε σήμερα εδώ, αυτό που νιώθω κι εγώ προσωπικά. Μια θετική φόρτιση. Καλή, θετική ενέργεια.
Είναι η θετική ενέργεια της βεβαιότητας από το γεγονός πως μπορούμε να περπατάμε σε καινούργιους δρόμους, να βάζουμε υψηλούς στόχους, να πετυχαίνουμε συνέργειες, να διαμορφώνουμε τις προϋποθέσεις μιας νέας οικονομίας, αληθινά βιώσιμης.
Σήμερα θα μιλήσουμε για μια σύγχρονη διάσταση του νέου παραγωγικού και αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας.
Για ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο πιο φιλικό προς το περιβάλλον, που έχει τη δυναμική να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και να φέρει νέες επενδύσεις.
Ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων (Η/Ο) είναι ένας αναδυόμενος τομέας, ο οποίος μπορεί, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να δημιουργήσει έως και 700.000 νέες θέσεις εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα 10 χρόνια. Από αυτές τις θέσεις εργασίας, τεκμηριωμένα η Ελλάδα μπορεί να δημιουργήσει τουλάχιστον τις 7.000.
Θέλω λοιπόν να συγχαρώ τη ΔΕΗ καθώς γίνεται πολύτιμο μέρος αυτής της συνολικότερης εθνικής προσπάθειας. Μια προσπάθεια που αναλάβαμε ήδη από το 2011 ως Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με στόχο να καλύψουμε το χαμένο έδαφος για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.
Με απόφασή μου του Σεπτεμβρίου 2011, συγκρότησα Επιτροπή για τη διερεύνηση των τρόπων ανάπτυξης και διείσδυσης των Η/Ο στην Ελλάδα.
Τον Ιανουάριο του 2012 με το συντονισμό του Προέδρου της Επιτροπής, καθηγητή του ΕΜΠ Ευάγγελου Διαλυνά θέσαμε τη σχετική έκθεση σε δημόσια διαβούλευση συλλέγοντας προτάσεις και σχόλια από Φορείς που σχετίζονται με τα Η/Ο στην Ελλάδα.
Γνωρίζετε άλλωστε όλοι την πρόσφατη κατάθεση και ψήφιση της νομοθετικής διάταξης που προωθήσαμε και η οποία ρυθμίζει θέματα προδιαγραφών για τη λειτουργία των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Παίρνουμε αυτή την πρωτοβουλία με την πεποίθηση πως γύρω από την ηλεκτροκίνηση, δημιουργείται μια νέα αγορά με προδιαγραφές που αντιστοιχούν σε μια βιώσιμη νέα οικονομία. Εδώ καθοριστικός μπορεί και πρέπει να είναι ο ρόλος των ελληνικών ΑΕΙ, των Ερευνητικών Ιδρυμάτων και των Καινοτομικών Επιχειρήσεων της χώρας.
Στέλνουμε ένα καθαρό μήνυμα προς όλες τις πλευρές, εντός κι εκτός συνόρων. Φιλοδοξούμε όχι απλά να είμαστε παρόντες αλλά ενεργοί παίκτες, διαμορφωτές και πρωταγωνιστές στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Κι αυτό θα το επιτύχουμε με μια πολιτική που ενώνει τις εθνικές δυνάμεις και δημιουργεί τα πεδία συνεργασιών, συνεργειών και δικτύωσης με επιστημονική κι επιχειρηματική πρωτοβουλία εκτός συνόρων.
Γι αυτό άλλωστε βρισκόμαστε στο στάδιο του σχεδιασμού και της διασφάλισης της χρηματοδότησης ενός πιλοτικού δικτύου ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ελλάδα.
Η ίδρυση και η απρόσκοπτη λειτουργία του δικτύου σε συνεργασία με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη είναι πρώτη προτεραιότητα για το ΥΠΕΚΑ, στο πλαίσιο της ανάπτυξης μιας Εθνικής Στρατηγικής για την Ηλεκτρική Κινητικότητα. Τις επόμενες μέρες υπογράφω την Υπουργική Απόφαση για συγκρότηση της αντίστοιχης επιτροπής.
Είμαστε σε καλό δρόμο για να καλύψουμε την απόσταση που χωρίζει την Ελλάδα από άλλες χώρες της Ε.Ε. σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση και τους στόχους που έχει θέσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πριν από ένα χρόνο.
Στόχοι, οι οποίοι συνδέονται με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, οι οποίοι δεν μπορούν να επιτευχθούν χωρίς τη συνδρομή του τομέα των μεταφορών.
Για την ανάπτυξη πολιτικών για τις κλιματικές αλλαγές είναι αναγκαίες νέες έννοιες, μία εκ των οποίων είναι αυτή που εισήγαγε ο Άντονυ Γκίντενς, η έννοια του διασφαλίζοντος κράτους.
Το κράτος πρέπει να λειτουργεί ως διευκολυντής, ως φορέας που παρέχει δυνατότητες και διασφαλίζει πως επιτυγχάνονται σαφή αποτελέσματα, και κυρίως η προοδευτική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Καθώς μιλάμε σήμερα στον απόηχο των μεγάλων παγκόσμιων κινητοποιήσεων για τις κλιματικές αλλαγές, αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς την κρισιμότητα των προκλήσεων που έχουμε μπροστά μας. Προκλήσεις που πρέπει να απαντήσουμε θετικά, εποικοδομητικά κι ελπιδοφόρα.
Η ηλεκτροκίνηση συγκεντρώνει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, της περιβαλλοντικής μέριμνας και της αναπτυξιακής δυναμικής.
Είναι πολύ σημαντικό να εξυπηρετούνται αλληλοσυμπληρούμενοι στόχοι και γι αυτό το έργο της ΔΕΗ δίνει για άλλη μια φορά το στίγμα των εθνικών επιλογών και των κατευθύνσεων.
Όπως έγινε στο παρελθόν η ΔΕΗ σύμβολο του εκβιομηχανισμού και της ανάπτυξης της χώρας, έτσι και σήμερα βρίσκεται ξανά στην πρωτοπορία, ανιχνεύοντας πλέον τους δρόμους της μεταβιομηχανικής ανάπτυξης. Επικεντρωνόμαστε στην υψηλή τεχνολογία, την καινοτομία, την ποιότητα, το σεβασμό περιβαλλοντικών παραμέτρων.
Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου, πιστεύοντας ακράδαντα πως μπορούμε να πετύχουμε σπουδαία επιτεύγματα που θα φέρουν μάλιστα και την υπογραφή made in Greece.
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.
http://energypress.gr/news/reuma/Maniaths:-Na-katastei-paikth-diamorfwths-kai-prwtagwnisths-sthn-hlektrokinhsh-h-hwra
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου