Στον ΑΔΜΗΕ θα μεταφέρει η ΔΕΗ τη συμμετοχή της στην μικτή
ελληνοκυπριακή εταιρεία που έχει αναλάβει το project Euro - Asia
Interconnector. Πρόκειται για τη μικτή εταιρεία «ΔΕΗ - QUANTUM ENERGY
LTD» με έδρα τη Λευκωσία, στην οποία η ΔEΗ ελέγχει το 51%.
Την απόφαση για την μεταβίβαση του ποσοστού της ΔEΗ στον ΑΔΜΗΕ, ενέκρινε καταρχήν το δ.σ. της επιχείρησης, μετά από σχετικό αίτημα του Διαχειριστή. Το σχέδιο ως γνωστόν μελετάται εδώ και καιρό, ως εναλλακτική λύση αξιοποίησης του φυσικού
αερίου που έχει βρεθεί στις ΑΟΖ Κύπρου και Ισραήλ, μέσω της μετατροπής του σε ηλεκτρική ενέργεια και στη συνέχεια μεταφοράς του με υποβρύχιο καλώδιο στην Ευρώπη.
Ωστόσο η σημασία του αξιολογείται και πέραν της συγκεκριμένης προοπτικής, καθώς θα αποτελέσει μια νέα ενεργειακή γέφυρα που θα διασυνδέσει τα ηλεκτρικά συστήματα χωρών απομακρυσμένων από τις μεγάλες καταναλώσεις της Ευρώπης, προσφέροντας δυνατότητες ανάπτυξης εμπορικών συναλλαγών.
Η εμπλοκή του ΑΔΜΗΕ στο συγκεκριμένο σχέδιο, εκτιμάται από την αγορά ότι αποτελεί φυσική εξέλιξη, καθώς αυτό συνδέεται άμεσα με τη δραστηριότητα του AΔΜΗΕ που είναι η ανάπτυξη δικτύων υψηλής τάσης. Ιδιαίτερα δε όταν το συγκεκριμένο σχέδιο, εμμέσως εμπλέκεται με τη διασύνδεση της Κρήτης και της Ρόδου, νησιά που βρίσκονται στη σχεδιαζόμενη διαδρομή του υποβρύχιου καλωδίου EuroAsia Interconnector, από Ισραήλ προς Ιταλία μέσω Ελλάδας.
Να σημειωθεί ότι η ΔΕΗ έχει ήδη υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας με την Israeli Electric Cooperation για την εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας για πόντιση υποθαλάσσιου καλωδίου προς μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας από Ισραήλ προς Ευρώπη.
Το σχεδιαζόμενο καλώδιο με ισχύ 2.000 μεγαβάτ, έχει μήκος 540 ναυτικά μίλια ή περίπου 1.000 χιλιόμετρα (155 μίλια Ισραήλ-Κύπρος, 320 μίλια Κύπρος-Κρήτη και 60 μίλια Κρήτη –Πελοπόννησος), ενώ θα διασχίσει θαλάσσιες περιοχές με βάθη έως και 2.000 μέτρα.
Το κόστος του προϋπολογίζεται σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ, ενώ το μικτό ελληνοκυπριακό σχήμα έχει αναλάβει να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση του σχεδίου.
του Μιχάλη Καϊταντζίδη
euro2day.gr
Την απόφαση για την μεταβίβαση του ποσοστού της ΔEΗ στον ΑΔΜΗΕ, ενέκρινε καταρχήν το δ.σ. της επιχείρησης, μετά από σχετικό αίτημα του Διαχειριστή. Το σχέδιο ως γνωστόν μελετάται εδώ και καιρό, ως εναλλακτική λύση αξιοποίησης του φυσικού
αερίου που έχει βρεθεί στις ΑΟΖ Κύπρου και Ισραήλ, μέσω της μετατροπής του σε ηλεκτρική ενέργεια και στη συνέχεια μεταφοράς του με υποβρύχιο καλώδιο στην Ευρώπη.
Ωστόσο η σημασία του αξιολογείται και πέραν της συγκεκριμένης προοπτικής, καθώς θα αποτελέσει μια νέα ενεργειακή γέφυρα που θα διασυνδέσει τα ηλεκτρικά συστήματα χωρών απομακρυσμένων από τις μεγάλες καταναλώσεις της Ευρώπης, προσφέροντας δυνατότητες ανάπτυξης εμπορικών συναλλαγών.
Η εμπλοκή του ΑΔΜΗΕ στο συγκεκριμένο σχέδιο, εκτιμάται από την αγορά ότι αποτελεί φυσική εξέλιξη, καθώς αυτό συνδέεται άμεσα με τη δραστηριότητα του AΔΜΗΕ που είναι η ανάπτυξη δικτύων υψηλής τάσης. Ιδιαίτερα δε όταν το συγκεκριμένο σχέδιο, εμμέσως εμπλέκεται με τη διασύνδεση της Κρήτης και της Ρόδου, νησιά που βρίσκονται στη σχεδιαζόμενη διαδρομή του υποβρύχιου καλωδίου EuroAsia Interconnector, από Ισραήλ προς Ιταλία μέσω Ελλάδας.
Να σημειωθεί ότι η ΔΕΗ έχει ήδη υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας με την Israeli Electric Cooperation για την εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας για πόντιση υποθαλάσσιου καλωδίου προς μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας από Ισραήλ προς Ευρώπη.
Το σχεδιαζόμενο καλώδιο με ισχύ 2.000 μεγαβάτ, έχει μήκος 540 ναυτικά μίλια ή περίπου 1.000 χιλιόμετρα (155 μίλια Ισραήλ-Κύπρος, 320 μίλια Κύπρος-Κρήτη και 60 μίλια Κρήτη –Πελοπόννησος), ενώ θα διασχίσει θαλάσσιες περιοχές με βάθη έως και 2.000 μέτρα.
Το κόστος του προϋπολογίζεται σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ, ενώ το μικτό ελληνοκυπριακό σχήμα έχει αναλάβει να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση του σχεδίου.
του Μιχάλη Καϊταντζίδη
euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου