Ανεβάζει τις ταχύτητες για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ
(Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) η κυβέρνηση, προκειμένου να ανταποκριθεί κατά το δυνατόν στις δεσμεύσεις έναντι της τρόικας που αναφέρονται σε πώληση μέσα στο 2013.
Η προθεσμία θεωρείται ανέφικτη και αυτό που επιχειρείται είναι να βγει τουλάχιστον μέσα στον Δεκέμβριο η σχετική προκήρυξη. Το εγχείρημα αποδεικνύεται πιο πολύπλοκο απ’ ό,τι αρχικά είχε εκτιμηθεί, με σοβαρότερο «αγκάθι» το θέμα του ασφαλιστικού των εργαζομένων της ΔΕΗ, όπως κατοχυρώθηκε με νόμο το 1999.
Ο σχετικός νόμος αναγνωρίζει ότι η περιουσία του ασφαλιστικού ταμείου της ΔΕΗ είναι ενσωματωμένη στα πάγια περιουσιακά στοιχεία της ΔΕΗ και άρα και του ΑΔΜΗΕ, ως 100% θυγατρικής της, και ότι έναντι αυτής το Δημόσιο θα καλύπτει κάθε έτος από τον κρατικό προϋπολογισμό το έλλειμμα που προκύπτει στον ασφαλιστικό φορέα των εργαζομένων.
Βάσει αυτής της ρύθμισης, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συνταξιούχων ΔΕΗ κατέθεσε αγωγή κατά της διαδικασίας πώλησης του ΑΔΜΗΕ, υποστηρίζοντας ότι είναι παράνομη.
Τον «σκόπελο» αυτό η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να υπερβεί με νομοθετική ρύθμιση που σύμφωνα με πληροφορίες θα φέρει το αμέσως επόμενο διάστημα στη Βουλή. Η ρύθμιση θα διαχωρίζει πλήρως τη θέση της ΔΕΗ από το ασφαλιστικό των εργαζομένων, ακυρώνοντας με τον τρόπο αυτό τη δυνατότητα οποιασδήποτε προσφυγής και μπλοκαρίσματος της διαδικασίας πώλησης του ΑΔΜΗΕ και μελλοντικά της «Μικρής ΔΕΗ».
Για να καταστεί δυνατή η εκκίνηση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης απαιτούνται τέσσερις ακόμη ρυθμίσεις. Εξίσου σημαντική ρύθμιση είναι αυτή που θα ορίζει το ποσοστό διάθεσης μετοχικού κεφαλαίου που θα διατεθεί προς πώληση και το οποίο ανέρχεται στο 66%. Η ρύθμιση καθίσταται αναγκαία γιατί η απόφαση του υπουργικού συμβουλίου που ενέκρινε το σχέδιο αναδιάρθρωσης της ΔΕΗ προβλέπει πώληση σε δύο φάσεις. Αρχικά το 49% και το μάνατζμεντ και σε δεύτερη φάση τη διάθεση ποσοστού μέχρι και του υπολοίπου 51%. Το μοντέλο αυτό κρίθηκε ότι δεν μπορεί να προσελκύσει επενδυτή και αποφασίστηκε η ενιαία πώληση σε ποσοστό 66%.
Μια ακόμη νομοθετική ρύθμιση απαιτείται για την τακτοποίηση διαφόρων εκκρεμών αδειοδοτικών θεμάτων και μία για να περιορίσει το μελλοντικό ρίσκο του αγοραστή από χρέη του ΑΔΜΗΕ που μπορούν να προέλθουν από ανεξόφλητες οφειλές τελών που εισπράττει σήμερα και τα μεταβιβάζει στον ΛΑΓΗΕ (Λειτουργός της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας). Συγκεκριμένα εξετάζεται η μεταφορά του ΕΤΜΕΑΡ (πρώην τέλος ΑΠΕ) και του τέλους λιγνίτη από τον ΑΔΜΗΕ στον ΛΑΓΗΕ. Σήμερα, τα αντίστοιχα ποσά εισπράττονται από τη ΔΕΗ μέσω των λογαριασμών ρεύματος, η οποία με τη σειρά της τα αποδίδει στον ΑΔΜΗΕ για να καταλήξουν στον ΛΑΓΗΕ. Το ρίσκο συνδέεται με τα υψηλά ποσά ανεξόφλητων οφειλών από λογαριασμούς ρεύματος, που μεταφέρονται κατά τα ποσά που αναλογούν σε ΕΤΜΑΕΡ και τέλος λιγνίτη σε ανεξόφλητες οφειλές και προς τον ΑΔΜΗΕ.
Την κυβέρνηση απασχολεί επίσης η ελκυστικότητα του ΑΔΜΗΕ για τους επενδυτές, δεδομένου ότι το ρυθμιζόμενο έσοδο για την εταιρεία είναι σήμερα 8% αλλά και του ρίσκου που συνοδεύει τις επενδύσεις στην Ελλάδα. Ετσι εξετάζεται η δυνατότητα αναπροσαρμογής του κώδικα τιμολόγησης ώστε να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Σε ποια κατεύθυνση θα κινηθούν οι αλλαγές θα φανεί τον Δεκέμβριο με την ολοκλήρωση της μελέτης που έχει αναθέσει η ΡΑΕ σε ειδικό σύμβουλο για τη μεθοδολογία ρύθμισης των επιτρεπόμενων εσόδων του ΑΔΜΗΕ.
Σε κάθε περίπτωση, η ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταφέρεται για το τέλος του 2014.
(Καθημερινή)
(Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) η κυβέρνηση, προκειμένου να ανταποκριθεί κατά το δυνατόν στις δεσμεύσεις έναντι της τρόικας που αναφέρονται σε πώληση μέσα στο 2013.
Η προθεσμία θεωρείται ανέφικτη και αυτό που επιχειρείται είναι να βγει τουλάχιστον μέσα στον Δεκέμβριο η σχετική προκήρυξη. Το εγχείρημα αποδεικνύεται πιο πολύπλοκο απ’ ό,τι αρχικά είχε εκτιμηθεί, με σοβαρότερο «αγκάθι» το θέμα του ασφαλιστικού των εργαζομένων της ΔΕΗ, όπως κατοχυρώθηκε με νόμο το 1999.
Ο σχετικός νόμος αναγνωρίζει ότι η περιουσία του ασφαλιστικού ταμείου της ΔΕΗ είναι ενσωματωμένη στα πάγια περιουσιακά στοιχεία της ΔΕΗ και άρα και του ΑΔΜΗΕ, ως 100% θυγατρικής της, και ότι έναντι αυτής το Δημόσιο θα καλύπτει κάθε έτος από τον κρατικό προϋπολογισμό το έλλειμμα που προκύπτει στον ασφαλιστικό φορέα των εργαζομένων.
Βάσει αυτής της ρύθμισης, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συνταξιούχων ΔΕΗ κατέθεσε αγωγή κατά της διαδικασίας πώλησης του ΑΔΜΗΕ, υποστηρίζοντας ότι είναι παράνομη.
Τον «σκόπελο» αυτό η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να υπερβεί με νομοθετική ρύθμιση που σύμφωνα με πληροφορίες θα φέρει το αμέσως επόμενο διάστημα στη Βουλή. Η ρύθμιση θα διαχωρίζει πλήρως τη θέση της ΔΕΗ από το ασφαλιστικό των εργαζομένων, ακυρώνοντας με τον τρόπο αυτό τη δυνατότητα οποιασδήποτε προσφυγής και μπλοκαρίσματος της διαδικασίας πώλησης του ΑΔΜΗΕ και μελλοντικά της «Μικρής ΔΕΗ».
Για να καταστεί δυνατή η εκκίνηση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης απαιτούνται τέσσερις ακόμη ρυθμίσεις. Εξίσου σημαντική ρύθμιση είναι αυτή που θα ορίζει το ποσοστό διάθεσης μετοχικού κεφαλαίου που θα διατεθεί προς πώληση και το οποίο ανέρχεται στο 66%. Η ρύθμιση καθίσταται αναγκαία γιατί η απόφαση του υπουργικού συμβουλίου που ενέκρινε το σχέδιο αναδιάρθρωσης της ΔΕΗ προβλέπει πώληση σε δύο φάσεις. Αρχικά το 49% και το μάνατζμεντ και σε δεύτερη φάση τη διάθεση ποσοστού μέχρι και του υπολοίπου 51%. Το μοντέλο αυτό κρίθηκε ότι δεν μπορεί να προσελκύσει επενδυτή και αποφασίστηκε η ενιαία πώληση σε ποσοστό 66%.
Μια ακόμη νομοθετική ρύθμιση απαιτείται για την τακτοποίηση διαφόρων εκκρεμών αδειοδοτικών θεμάτων και μία για να περιορίσει το μελλοντικό ρίσκο του αγοραστή από χρέη του ΑΔΜΗΕ που μπορούν να προέλθουν από ανεξόφλητες οφειλές τελών που εισπράττει σήμερα και τα μεταβιβάζει στον ΛΑΓΗΕ (Λειτουργός της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας). Συγκεκριμένα εξετάζεται η μεταφορά του ΕΤΜΕΑΡ (πρώην τέλος ΑΠΕ) και του τέλους λιγνίτη από τον ΑΔΜΗΕ στον ΛΑΓΗΕ. Σήμερα, τα αντίστοιχα ποσά εισπράττονται από τη ΔΕΗ μέσω των λογαριασμών ρεύματος, η οποία με τη σειρά της τα αποδίδει στον ΑΔΜΗΕ για να καταλήξουν στον ΛΑΓΗΕ. Το ρίσκο συνδέεται με τα υψηλά ποσά ανεξόφλητων οφειλών από λογαριασμούς ρεύματος, που μεταφέρονται κατά τα ποσά που αναλογούν σε ΕΤΜΑΕΡ και τέλος λιγνίτη σε ανεξόφλητες οφειλές και προς τον ΑΔΜΗΕ.
Την κυβέρνηση απασχολεί επίσης η ελκυστικότητα του ΑΔΜΗΕ για τους επενδυτές, δεδομένου ότι το ρυθμιζόμενο έσοδο για την εταιρεία είναι σήμερα 8% αλλά και του ρίσκου που συνοδεύει τις επενδύσεις στην Ελλάδα. Ετσι εξετάζεται η δυνατότητα αναπροσαρμογής του κώδικα τιμολόγησης ώστε να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο στους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Σε ποια κατεύθυνση θα κινηθούν οι αλλαγές θα φανεί τον Δεκέμβριο με την ολοκλήρωση της μελέτης που έχει αναθέσει η ΡΑΕ σε ειδικό σύμβουλο για τη μεθοδολογία ρύθμισης των επιτρεπόμενων εσόδων του ΑΔΜΗΕ.
Σε κάθε περίπτωση, η ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταφέρεται για το τέλος του 2014.
(Καθημερινή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου