Έτοιμη να προσθέσει στο δυναμικό της δύο καινούργιες μονάδες, την φυσικού αερίου στο Αλιβέρι και το υδροηλεκτρικό του Ιλαρίωνα, συνολικής ισχύος άνω των 550 μεγαβάτ βρίσκεται η ΔΕΗ.
Τόσο το ένα όσο και το άλλο έργο βρίσκονται ένα βήμα πριν να τεθούν σε πλήρη εμπορική λειτουργία, κάτι που αναμένεται να γίνει στις αρχές του επόμενου χρόνου, γεγονός που με τη σειρά του θα σημάνει την αντίστροφη μέτρηση για την απόσυρση παλαιών πετρελαικών, μαζί με τη μονάδα φυσικού αερίου στο Κερατσίνι.
Στην περίπτωση του φράγματος του Ιλαρίωνα, ήδη από τα τέλη Ιουλίου ξεκίνησε να γεμίζει ο ταμιευτήρας, και το έργο πρόκειται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία στις αρχές του 2013.
Το προφίλ του Ιλαρίωνα
Το φράγμα είναι ύψους 130 μέτρων, συνολικού όγκου 9 εκ. κυβικών μέτρων περίπου, ενώ ο ταμιευτήρας είναι χωρητικότητας 520 εκ. κυβικών, καλύπτοντας επιφάνεια 22 τετραγωνικών χιλιομέτρων εντός των νομών Κοζάνης και Γρεβενών. Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει τον κύριο σταθμό που αποτελείται από δύο υδροστροβίλους συνολικής ισχύος 155,2 MW και ένα μικρό υδροηλεκτρικό έργο για την εξασφάλιση της οικολογικής παροχής ισχύος 4,2 MW. Ο σταθμός διαθέτει συνολική εγκατεστημένη ισχύ 165 MW και θα παράγει ετησίως 330 περίπου GWH καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας.
Και η ιστορία του Αλιβερίου…Εκείνο το έργο ωστόσο που έχει τη μεγαλύτερη και πιο "πονεμένη" ιστορία, είναι η μονάδα φυσικού αερίου στο Αλιβέρι (420 μεγαβάτ). Εδώ και δύο εβδομάδες γίνονται τα τεστ, αμέσως μετά θα περάσει σε δοκιμαστική λειτουργία και στις αρχές του 2013 θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία. Ο σταθμός έχει τη δική του ιστορία : Το πιο "προχωρημένο" από τα μεγάλα έργα της ΔΕΗ αποφασίστηκε το 2004, της κόστισε περίπου 240 εκατ. ευρώ, και με βάση τον αρχικό σχεδιασμό θα έπρεπε να λειτουργεί από το… 2010. Έπειτα ωστόσο από απίστευτες περιπέτειες με την αρχαιολογία - το 2007 διακόπηκαν οι εργασίες καθώς διαπιστώθηκε ότι είχε χωροθετηθεί πάνω σε αρχαία- τελικά ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2009 και ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2011- αρχές του 2012. Αλλά ο διαγωνισμός για την κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού, που θα μετέφερε στον σταθμό το φυσικό αέριο από την Ανατολική Αττική μέσω του Ευβοϊκού Κόλπου, κατακυρώθηκε από τον ΔΕΣΦΑ έπειτα από ενστάσεις και ακυρώσεις από το Εεγκτικό Συνέδριο μόλις το Σεπτέμβριο του 2011. Ετσι, η μονάδα, παρ’ ότι έτοιμη, παρέμεινε ανενεργή επί μήνες, χωρίς ευθύνη της ΔΕΗ.
Και ποιες μονάδες αποσύρονται
Η έναρξη λειτουργίας των δύο καινούργιων μονάδων σε Αλιβέρι και Ιλαρίωνα, σηματοδοτεί την έναρξη απόσυρσης κάποιων παλαιών πετρελαικών καθώς και της φυσικού αερίου του Κερατσινίου. Οι αποσύρσεις δεν σταματούν εδώ. Στη συνέχεια, και καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα αρχίσουν να αποσύρονται μια σειρά από παλαιές λιγνιτικές μονάδες. Στο αρχικό πρόγραμμα έχουν υπάρξει μικρές μεταβολές : Κανονικά θα έπρεπε να αποσυρθεί η Πτολεμαΐδα 2 στο τέλος του 2012, ωστόσο αυτό μετατίθεται για τις αρχές του 2013. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει επίσης την απόσυρση της Πτολεμαΐδας 3 το 2014 και της Πτολεμαΐδας 4 το 2015.
ΠΗΓΗ: energypress.gr
Τόσο το ένα όσο και το άλλο έργο βρίσκονται ένα βήμα πριν να τεθούν σε πλήρη εμπορική λειτουργία, κάτι που αναμένεται να γίνει στις αρχές του επόμενου χρόνου, γεγονός που με τη σειρά του θα σημάνει την αντίστροφη μέτρηση για την απόσυρση παλαιών πετρελαικών, μαζί με τη μονάδα φυσικού αερίου στο Κερατσίνι.
Στην περίπτωση του φράγματος του Ιλαρίωνα, ήδη από τα τέλη Ιουλίου ξεκίνησε να γεμίζει ο ταμιευτήρας, και το έργο πρόκειται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία στις αρχές του 2013.
Το προφίλ του Ιλαρίωνα
Το φράγμα είναι ύψους 130 μέτρων, συνολικού όγκου 9 εκ. κυβικών μέτρων περίπου, ενώ ο ταμιευτήρας είναι χωρητικότητας 520 εκ. κυβικών, καλύπτοντας επιφάνεια 22 τετραγωνικών χιλιομέτρων εντός των νομών Κοζάνης και Γρεβενών. Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει τον κύριο σταθμό που αποτελείται από δύο υδροστροβίλους συνολικής ισχύος 155,2 MW και ένα μικρό υδροηλεκτρικό έργο για την εξασφάλιση της οικολογικής παροχής ισχύος 4,2 MW. Ο σταθμός διαθέτει συνολική εγκατεστημένη ισχύ 165 MW και θα παράγει ετησίως 330 περίπου GWH καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας.
Και η ιστορία του Αλιβερίου…Εκείνο το έργο ωστόσο που έχει τη μεγαλύτερη και πιο "πονεμένη" ιστορία, είναι η μονάδα φυσικού αερίου στο Αλιβέρι (420 μεγαβάτ). Εδώ και δύο εβδομάδες γίνονται τα τεστ, αμέσως μετά θα περάσει σε δοκιμαστική λειτουργία και στις αρχές του 2013 θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία. Ο σταθμός έχει τη δική του ιστορία : Το πιο "προχωρημένο" από τα μεγάλα έργα της ΔΕΗ αποφασίστηκε το 2004, της κόστισε περίπου 240 εκατ. ευρώ, και με βάση τον αρχικό σχεδιασμό θα έπρεπε να λειτουργεί από το… 2010. Έπειτα ωστόσο από απίστευτες περιπέτειες με την αρχαιολογία - το 2007 διακόπηκαν οι εργασίες καθώς διαπιστώθηκε ότι είχε χωροθετηθεί πάνω σε αρχαία- τελικά ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2009 και ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2011- αρχές του 2012. Αλλά ο διαγωνισμός για την κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού, που θα μετέφερε στον σταθμό το φυσικό αέριο από την Ανατολική Αττική μέσω του Ευβοϊκού Κόλπου, κατακυρώθηκε από τον ΔΕΣΦΑ έπειτα από ενστάσεις και ακυρώσεις από το Εεγκτικό Συνέδριο μόλις το Σεπτέμβριο του 2011. Ετσι, η μονάδα, παρ’ ότι έτοιμη, παρέμεινε ανενεργή επί μήνες, χωρίς ευθύνη της ΔΕΗ.
Και ποιες μονάδες αποσύρονται
Η έναρξη λειτουργίας των δύο καινούργιων μονάδων σε Αλιβέρι και Ιλαρίωνα, σηματοδοτεί την έναρξη απόσυρσης κάποιων παλαιών πετρελαικών καθώς και της φυσικού αερίου του Κερατσινίου. Οι αποσύρσεις δεν σταματούν εδώ. Στη συνέχεια, και καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα αρχίσουν να αποσύρονται μια σειρά από παλαιές λιγνιτικές μονάδες. Στο αρχικό πρόγραμμα έχουν υπάρξει μικρές μεταβολές : Κανονικά θα έπρεπε να αποσυρθεί η Πτολεμαΐδα 2 στο τέλος του 2012, ωστόσο αυτό μετατίθεται για τις αρχές του 2013. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει επίσης την απόσυρση της Πτολεμαΐδας 3 το 2014 και της Πτολεμαΐδας 4 το 2015.
ΠΗΓΗ: energypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου