Αυξημένες ήταν το 2013 οι έγγραφες αναφορές - διαμαρτυρίες που υπέβαλαν
οι καταναλωτές ενέργειας στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από σχετική έκθεση
που έδωσε στη δημοσιότητα η ΡΑΕ.
Όπως τονίζει η Αρχή, τον περασμένο χρόνο, η επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης και οι δυσμενείς της επιπτώσεις ιδίως επί των ευπαθών ομάδων των καταναλωτών, προκάλεσε αύξηση στις αναφορές αυτών σχετικά με θέματα διευκόλυνσης αποπληρωμής ληξιπρόθεσμων οφειλών, αποφυγής αποσυνδέσεων ή/και σε ...
εκκλήσεις για επανασύνδεση της ηλεκτροδότησης.
Αναλυτικότερα, από την έκθεση προκύπτει ότι οι αναφορές που υποβλήθηκαν το 2013, παρουσίασαν σημαντική ποσοστιαία αύξηση των διαμαρτυριών, παραπόνων και καταγγελιών, της τάξης του 35,7% σε σχέση με το 2012, με αντίστοιχη μείωση των αιτημάτων ενημέρωσης.
Παράλληλα, παρατηρείται ότι οι αναφορές που υποβλήθηκαν το 2013, παρουσίασαν σημαντική ποσοστιαία αύξηση των διαμαρτυριών, παραπόνων και καταγγελιών, της τάξης του 35,7% σε σχέση με το 2012, με αντίστοιχη μείωση των αιτημάτων ενημέρωσης.
Η έκθεση διαπιστώνει επίσης σημαντική μείωση του ποσοστού των αναφορών που υποβλήθηκαν απευθείας στη ΡΑΕ από καταναλωτές και επιχειρήσεις, σε σχέση με το 2012.
Σε απόλυτους αριθμούς, το 2012 υποβλήθηκαν 299 αναφορές απευθείας από καταναλωτές στη ΡΑΕ, ενώ το 2013 μόνον 135.
Αντίθετα, αυξήθηκαν οι αναφορές των καταναλωτών που κοινοποιήθηκαν στην Αρχή από το Συνήγορο του Καταναλωτή, δεδομένου ότι το 2012 ανήλθαν στις 115, ενώ το 2013 ήταν 187. Κατά συνέπεια, υπερδιπλασιάστηκε το ποσοστό των αναφορών που κοινοποιήθηκαν στην Αρχή από το Συνήγορο του Καταναλωτή (49,9%).
Τα θέματα των αναφορών των καταναλωτών το 2013 επικεντρώθηκαν στη ΔΕΗ Α.Ε. ως Προμηθευτή, σε ποσοστό 60,8%.
Επιπρόσθετα, όπως σημειώνει η ΡΑΕ, η αύξηση των μηνιαίων εντολών, από το Διαχειριστή του Δικτύου, για διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω οφειλών, επέφερε διπλασιασμό, σε σύγκριση με το 2012, του ποσοστού των αναφορών των καταναλωτών κατά του εν λόγω Διαχειριστή (ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.), στο 14,9%. Τέλος, για τους λοιπούς εναλλακτικούς προμηθευτές που δραστηριοποιούνταν στη λιανική αγορά κατά το 2013, με πολύ μικρά πάντως μερίδια αγοράς (όπως οι ELPEDISON ENERGY Α.Ε., WATT & VOLT A.E., GREEK ENVIRONMENTAL & ENERGY NETWORK A.E.), τα περισσότερα παράπονα αφορούν επικαλούμενα λάθη υπολογισμού χρεώσεων στο λογαριασμό κατανάλωσης.
Επί του συνόλου των αναφορών, εκείνες που σχετίζονται αμιγώς με θέματα προμήθειας, με ποσοστό 72,3%, υπερτερούν αυτών που αφορούν αμιγώς θέματα Δικτύου (14,4%).
http://energypress.gr/news/reuma/Ayxhmena-to-2013-ta-parapona-twn-katanalwtwn-energeias-Ekthesh-RAE
Όπως τονίζει η Αρχή, τον περασμένο χρόνο, η επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης και οι δυσμενείς της επιπτώσεις ιδίως επί των ευπαθών ομάδων των καταναλωτών, προκάλεσε αύξηση στις αναφορές αυτών σχετικά με θέματα διευκόλυνσης αποπληρωμής ληξιπρόθεσμων οφειλών, αποφυγής αποσυνδέσεων ή/και σε ...
εκκλήσεις για επανασύνδεση της ηλεκτροδότησης.
Αναλυτικότερα, από την έκθεση προκύπτει ότι οι αναφορές που υποβλήθηκαν το 2013, παρουσίασαν σημαντική ποσοστιαία αύξηση των διαμαρτυριών, παραπόνων και καταγγελιών, της τάξης του 35,7% σε σχέση με το 2012, με αντίστοιχη μείωση των αιτημάτων ενημέρωσης.
Παράλληλα, παρατηρείται ότι οι αναφορές που υποβλήθηκαν το 2013, παρουσίασαν σημαντική ποσοστιαία αύξηση των διαμαρτυριών, παραπόνων και καταγγελιών, της τάξης του 35,7% σε σχέση με το 2012, με αντίστοιχη μείωση των αιτημάτων ενημέρωσης.
Η έκθεση διαπιστώνει επίσης σημαντική μείωση του ποσοστού των αναφορών που υποβλήθηκαν απευθείας στη ΡΑΕ από καταναλωτές και επιχειρήσεις, σε σχέση με το 2012.
Σε απόλυτους αριθμούς, το 2012 υποβλήθηκαν 299 αναφορές απευθείας από καταναλωτές στη ΡΑΕ, ενώ το 2013 μόνον 135.
Αντίθετα, αυξήθηκαν οι αναφορές των καταναλωτών που κοινοποιήθηκαν στην Αρχή από το Συνήγορο του Καταναλωτή, δεδομένου ότι το 2012 ανήλθαν στις 115, ενώ το 2013 ήταν 187. Κατά συνέπεια, υπερδιπλασιάστηκε το ποσοστό των αναφορών που κοινοποιήθηκαν στην Αρχή από το Συνήγορο του Καταναλωτή (49,9%).
Τα θέματα των αναφορών των καταναλωτών το 2013 επικεντρώθηκαν στη ΔΕΗ Α.Ε. ως Προμηθευτή, σε ποσοστό 60,8%.
Επιπρόσθετα, όπως σημειώνει η ΡΑΕ, η αύξηση των μηνιαίων εντολών, από το Διαχειριστή του Δικτύου, για διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω οφειλών, επέφερε διπλασιασμό, σε σύγκριση με το 2012, του ποσοστού των αναφορών των καταναλωτών κατά του εν λόγω Διαχειριστή (ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.), στο 14,9%. Τέλος, για τους λοιπούς εναλλακτικούς προμηθευτές που δραστηριοποιούνταν στη λιανική αγορά κατά το 2013, με πολύ μικρά πάντως μερίδια αγοράς (όπως οι ELPEDISON ENERGY Α.Ε., WATT & VOLT A.E., GREEK ENVIRONMENTAL & ENERGY NETWORK A.E.), τα περισσότερα παράπονα αφορούν επικαλούμενα λάθη υπολογισμού χρεώσεων στο λογαριασμό κατανάλωσης.
Επί του συνόλου των αναφορών, εκείνες που σχετίζονται αμιγώς με θέματα προμήθειας, με ποσοστό 72,3%, υπερτερούν αυτών που αφορούν αμιγώς θέματα Δικτύου (14,4%).
http://energypress.gr/news/reuma/Ayxhmena-to-2013-ta-parapona-twn-katanalwtwn-energeias-Ekthesh-RAE
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου